YIT myy toimistokiinteistön Helsingin ydinkeskustassa

SIJOITTAJAUUTINEN                                  13.11.2015 KLO 13.00

YIT myy toimistokiinteistön Helsingin ydinkeskustassa

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan toimistokiinteistön myynnistä OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahastolle. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 23 miljoonaa euroa. Toimistokiinteistön ankkurivuokralaiseksi tulee Lexia Asianajotoimisto Oy.

YIT osti osoitteessa Lönnrotinkatu 11 sijaitsevan toimistokiinteistön kesällä 2014 ja käynnisti kiinteistön peruskorjauksen kesällä 2015. Vuonna 1972 valmistunut toimistorakennus peruskorjataan kauttaaltaan nykypäivän vaatimuksia vastaavaksi moderniksi toimistotaloksi. Peruskorjauksella parannetaan merkittävästi rakennuksen energiatehokkuutta, ja kiinteistölle haetaan LEED-ympäristösertifiointia. Valmistuessaan Lönnrotinkatu 11:ssa on noin 4 000 neliömetriä nykyaikaista muuntojoustavaa toimistotilaa viidessä kerroksessa ja noin 400 neliömetriä liiketilaa katutasossa. Autopaikkoja on 40. Peruskorjaus valmistuu syksyllä 2016.

"OP-Vuokratuotto rakentaa käyttötarkoituksiltaan ja sijainneiltaan hyvin hajautettua toimitilakohteiden verkostoa. Nyt hankitun kohteen myötä kykenemme tarjoamaan modernia toimistotilaa ydinkeskustassa hyvin erikokoisille yrityksille ja saamme näin myös erinomaisen vuokralaishajautuksen", toteaa Markku Mäkiaho Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:stä.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi