YIT MYY TOIMITILOJENSA LAAJENNUKSEN RBS NORDISK RENTINGILLE 69 MILJ. EUROLLA

YIT on tehnyt päätöksen pääkonttorinsa laajentamisesta Helsingin Käpylässä ja
sopinut laajennusosan myymisestä RBS Nordisk Rentingille 69 milj. eurolla.
Samassa yhteydessä Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen myy RBS Nordisk Rentingille
alueella jo sijaitsevat YIT:n käytössä olevat toimitilat.

YIT toimii laajennusosan kehittäjänä ja toteuttajana ja siirtyy hankkeen valmistuttua kohteeseen käyttäjäksi 15 vuoden vuokrasopimuksella.
Rakennettavien toimitilojen laajuus on noin 15 000 m2. Rakentamistyöt aloitetaan maaliskuun 2007 aikana ja uuden toimitalon on määrä valmistua vuoden 2008 loppuun mennessä. Laajennusosaan tulee työtilat yhteensä noin 600 henkilölle.

Samassa yhteydessä laajennetaan ja uudistetaan kiinteistössä sijaitsevia liiketiloja sekä rakennetaan pääosin maan alle sijoittuva nelitasoinen pysäköintikansisto kiinteistössä asioiville.

Lisätietoja antavat:

Varatoimitusjohtaja Sakari Toikkanen, YIT Oyj, 020 433 2336, sakari.toikkanen@yit.fi, Johtaja, transaktiot Seppo Martikainen, YIT Rakennus Oy, 020 433 2905, seppo.martikainen@yit.fi

Virva Salmivaara viestintäjohtajan varamies

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi