YIT myy vajaan 15 miljoonan euron edestä asuntoja asumisoikeus- ja vuokrakäyttöön

YIT myy Ålandsbankenille ja Avain Asumisoikeus Oy:lle yhteensä 51 asuntoa vuokra- ja asumisoikeuskäyttöön. Kaupan kohteena olevien asuntojen kokonaisarvo on yhteensä noin 15 miljoonaa euroa.

YIT ja Ålandsbankenin asuntorahasto ovat sopineet 35 asunnon kaupasta. Asunnot ovat pääasiassa valmiita tai lähellä valmistumista, ja ne sijaitsevat eri kohteissa pääkaupunkiseudulla ja muissa Suomen kasvukeskuksissa. Samassa yhteydessä ylittyi 100 miljoonan euron rajapyykki Ålandsbankenin asuntorahaston kanssa.
Tällä reilun vuoden yhteistyöllä on luotu tuhansia työpaikkoja Suomeen.

YIT ja Avain Asumisoikeus Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen 16 muuttovalmiin Espoossa sijaitsevan asunnon myynnistä asumisoikeuskäyttöön.

”Myydyt asunnot helpottavat etenkin pääkaupunkiseudun vuokra-asuntopulaa, ja lisäksi asumisoikeusasunnot monipuolistavat alueen kohtuuhintaisen asumisen mahdollisuuksia”, toteaa Harri Isoviita, YIT:n Asuntorakentaminen –liiketoimintaryhmän johtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Avainsanat: