YIT myy vajaan 15 miljoonan euron edestä asuntoja asumisoikeus- ja vuokrakäyttöön

YIT myy Ålandsbankenille ja Avain Asumisoikeus Oy:lle yhteensä 51 asuntoa vuokra- ja asumisoikeuskäyttöön. Kaupan kohteena olevien asuntojen kokonaisarvo on yhteensä noin 15 miljoonaa euroa.

YIT ja Ålandsbankenin asuntorahasto ovat sopineet 35 asunnon kaupasta. Asunnot ovat pääasiassa valmiita tai lähellä valmistumista, ja ne sijaitsevat eri kohteissa pääkaupunkiseudulla ja muissa Suomen kasvukeskuksissa. Samassa yhteydessä ylittyi 100 miljoonan euron rajapyykki Ålandsbankenin asuntorahaston kanssa.
Tällä reilun vuoden yhteistyöllä on luotu tuhansia työpaikkoja Suomeen.

YIT ja Avain Asumisoikeus Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen 16 muuttovalmiin Espoossa sijaitsevan asunnon myynnistä asumisoikeuskäyttöön.

”Myydyt asunnot helpottavat etenkin pääkaupunkiseudun vuokra-asuntopulaa, ja lisäksi asumisoikeusasunnot monipuolistavat alueen kohtuuhintaisen asumisen mahdollisuuksia”, toteaa Harri Isoviita , YIT:n Asuntorakentaminen –liiketoimintaryhmän johtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi