YIT MYY VERKKOPALVELUT-LIIKETOIMINTARYHMÄN RELACOMILLE

21.11.2007    KLO 08.00
YHTIÖTIEDOTE                    PÖRSSITIEDOTE

YIT MYY VERKKOPALVELUT-LIIKETOIMINTARYHMÄN RELACOMILLE

YIT Oyj on allekirjoittanut sopimuksen Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmän myymisestä Relacom Finland Oy:lle. Kauppasumma on 25 milj. euroa ja se maksetaan käteisellä. Kaupan voimaanastuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kaupan oletetaan toteutuvan vuoden 2007 loppuun mennessä.

Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmä tarjoaa tietoliikenneverkkojen rakentamis- ja kunnossapitopalveluja, sähköverkkojen ylläpitoa ja rakentamispalveluja sekä tietoteknisiä lähitukipalveluja. Verkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2006 oli 83,7 milj. euroa eli 2,5 prosenttia YIT-konsernin liikevaihdosta. Liiketoimintaryhmässä työskentelee tällä hetkellä noin 1 000 henkilöä eli noin 4 prosenttia YIT:n koko henkilöstöstä. Pääosan Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmästä muodostaa entinen YIT Primatel Oy, jonka YIT osti Soneralta keväällä 2002.

Relacom Finland Oy:stä tulee yrityskaupan myötä Suomessa entistä vahvempi yritys operaattoreille ja toimistokäyttöön tarjottavissa rakentamis-, asennus- ja kunnossapitopalveluissa. Henkilöstö siirtyy Relacomin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Liiketoimintaryhmän myynti ei muuta YIT-konsernin kuluvan vuoden näkymiä. Kaupan kertaluonteinen vaikutus voittoon verojen jälkeen vuoden 2007 viimeisellä neljänneksellä on noin 9 milj. euroa.

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Lisätietoja antavat: Pekka Frantti, toimitusjohtaja, YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy, puh. 050 390 0932 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336 Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2635, 040 764 5462

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi