YIT MYY VERKKOPALVELUT-LIIKETOIMINTARYHMÄN RELACOMILLE

21.11.2007    KLO 08.00
YHTIÖTIEDOTE                    PÖRSSITIEDOTE

YIT MYY VERKKOPALVELUT-LIIKETOIMINTARYHMÄN RELACOMILLE

YIT Oyj on allekirjoittanut sopimuksen Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmän myymisestä Relacom Finland Oy:lle. Kauppasumma on 25 milj. euroa ja se maksetaan käteisellä. Kaupan voimaanastuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kaupan oletetaan toteutuvan vuoden 2007 loppuun mennessä.

Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmä tarjoaa tietoliikenneverkkojen rakentamis- ja kunnossapitopalveluja, sähköverkkojen ylläpitoa ja rakentamispalveluja sekä tietoteknisiä lähitukipalveluja. Verkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2006 oli 83,7 milj. euroa eli 2,5 prosenttia YIT-konsernin liikevaihdosta. Liiketoimintaryhmässä työskentelee tällä hetkellä noin 1 000 henkilöä eli noin 4 prosenttia YIT:n koko henkilöstöstä. Pääosan Verkkopalvelut-liiketoimintaryhmästä muodostaa entinen YIT Primatel Oy, jonka YIT osti Soneralta keväällä 2002.

Relacom Finland Oy:stä tulee yrityskaupan myötä Suomessa entistä vahvempi yritys operaattoreille ja toimistokäyttöön tarjottavissa rakentamis-, asennus- ja kunnossapitopalveluissa. Henkilöstö siirtyy Relacomin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Liiketoimintaryhmän myynti ei muuta YIT-konsernin kuluvan vuoden näkymiä. Kaupan kertaluonteinen vaikutus voittoon verojen jälkeen vuoden 2007 viimeisellä neljänneksellä on noin 9 milj. euroa.

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Lisätietoja antavat: Pekka Frantti, toimitusjohtaja, YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy, puh. 050 390 0932 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336 Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2635, 040 764 5462

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi