YIT myy vesi- ja ympäristötekniikan palvelut Econet Engineeringille

LEHDISTÖTIEDOTE             26.3.2009 klo 13.00

YIT myy vesi- ja ympäristötekniikan palvelut Econet Engineeringille               YIT on allekirjoittanut sopimuksen vesi- ja ympäristötekniikan                   palveluliiketoiminnan myymisestä Econet Engineering Oy:lle. Liiketoimintakauppa  tulee voimaan 1.4.2009 ja sen yhteydessä Econet Engineeringin palvelukseen       siirtyy 23 henkilöä.                                                              ”Halusimme löytää vesi- ja ympäristötekniikan palveluille ostajan, jolle tämä on ydinliiketoimintaa. Econet Engineeringillä on laaja verkosto markkinoilla ja     hyvät mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämiseen”, toteaa Tero Kiviniemi,       Suomen rakentamispalvelut -toimialan johtaja.                                     ”Econet Engineering panostaa lähivuosina voimakkaasti vientiin. Tällä            yritysjärjestelyllä vahvistamme liiketoiminta- ja vientiosaamistamme. Siirtyvän  liiketoiminnan myötä meillä on Suomessa markkinajohtajan asema valituilla        ympäristöliiketoiminnan alueilla”, kertoo Matti Leppäniemi, Econet Engineeringin toimitusjohtaja.

Lisätietoja: YIT Tero Kiviniemi, Suomen rakentamispalvelut -toimialan johtaja, puh. 040 519 0112, tero.kiviniemi@yit.fi Econet Engineering Matti Leppäniemi, toimitusjohtaja, puh. 040 553 3001, matti.leppaniemi@econetengineering.fi

YIT Oyj Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liike-vaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi