YIT:n Avia Line 3:lle platinatason LEED-sertifiointi

Vantaan Aviapoliksen alueella sijaitsevalle Avia Line 3 -toimistotalolle on myönnetty platinatason LEED-ympäristösertifiointi. Platinatason LEED on YIT:lle ensimmäinen. Suomessa on kaikkiaan vain noin kymmenen kiinteistöä, joilla on vastaavantasoinen LEED-sertifiointi.

Avia Line 3:n suunniteltiin kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti ja lopputuloksena saavutettiin ympäristötehokas ja käyttäjäystävällinen ratkaisu. A-energialuokkaan kuuluva kiinteistö valmistui vuonna 2013 ja se on laajuudeltaan noin 3 300 m2. Avia Line 3:ssa toimivat mm. Fastems Oy, LVI-Dahl Oy ja Intelle Innovations Oy.

Avia Line 3 on ainutlaatuinen erityisesti energiatehokkuusratkaisujen ja veden käytön tehokkuuden osalta, joissa saavutettiin kaikki ympäristötavoitteet. Muun muassa osa kiinteistön energiankulutuksesta katetaan aurinkoenergialla, jota kerätään aurinkopaneelien avulla. Platinatason LEED-ympäristösertifikaatin saamisen vaikuttivat myös edistykselliset sisäilmaratkaisut, vedenkulutusta vähentävät vesikalusteet ja rakennuksen sijoittuminen tiiviiseen kaupunkiympäristöön hyvien palveluiden ja kulkuyhteyksien lähelle. YIT:n kumppanina LEED-sertifioinnin konsultoinnissa toimi Pöyry Finland Oy.

”LEED-sertifioinnin platinataso on todistus siitä, että Avia Line 3 vastaa ekologiselle rakentamiselle asetettuja korkeimpia tehokkuusvaatimuksia. Olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota asiakkaillemme laadukkaan ja viihtyisän työympäristön, joka täyttää vaativimmatkin  ympäristövastuullisuuden edellytykset”, toteaa yksikön johtaja Matti Sarikkola YIT:stä.

Lisätietoja antaa:
Matti Sarikkola, yksikön johtaja, toimistorakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5676, matti.sarikkola@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi