YIT:N C-, D- JA E-OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN MERKINTÖJEN LISTAUKSET VUONNA 2006

YIT-YHTYMÄ OYJ PÖRSSI-ILMOITUS  9.11.2005 klo 10.05

YIT-Yhtymä Oyj:n vuonna 2002 liikkeelle laskemien C- ja D-optio- oikeuksien sekä vuonna 2004 liikkeelle laskemien E-optio- oikeuksien perusteella voidaan vuonna 2006 merkitä osakkeita 1.4.
- 30.11. välisenä aikana.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2006 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 24.4. 28.4. 2.5.
16.6. 22.6. 26.6.
11.8. 18.8. 21.8.
23.10. 30.10. 31.10.
30.11. 7.12. 8.12.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

YIT-Yhtymän kevään 2002 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 450 000 kappaletta C-optioita ja yhteensä enintään 950 000 kappaletta D-optioita. Kevään 2004 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 180 000 E optio-oikeutta ja enintään 420 000 F optio-oikeutta.

Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11. C-optioilla merkintäaika on alkanut 1.4.2004 ja D- optioilla 1.4.2005. E-optioilla merkintäaika alkaa 1.4.2006 ja F- optioilla 1.4.2007. C- ja D-optioilla merkintäaika päättyy 30.11.2006 ja E- ja F-optioilla 30.11.2007. Kukin C- ja D-optio- oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi ja kukin E- ja F- optio-oikeus yhden YIT-Yhtymä Oyj:n yhden euron nimellisarvoisen osakkeen(YTY1V).

C-optio-oikeuden perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta on 6,545 euroa osakkeelta ja D-optio-oikeuksilla 5,845 euroa osakkeelta. E- ja F-optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinnat vahvistetaan ennen merkintäajan alkamista.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi