YIT:N E-, F-, K- JA L-OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN MERKINTÖJEN LISTAUKSET VUONNA 2007

PÖRSSI-ILMOITUS    31.10.2006   klo 10.05

YIT Oyj:n vuonna 2004 liikkeelle laskemien E- ja F-optio- oikeuksien sekä vuonna 2006 liikkeelle laskemien K- ja L-optio- oikeuksien perusteella voidaan vuonna 2007 merkitä osakkeita 1.4.
– 30.11. välisenä aikana.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2007 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 20.4. 30.4. 2.5.
15.6. 26.6. 27.6.
10.8. 20.8. 21.8.
19.10. 30.10. 31.10.
30.11. 10.12. 11.12.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

YIT:n kevään 2004 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 180 000 E- ja 420 000 F-optio-oikeutta. Kevään 2006 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 300 000 K-, 900 000 L-, 900 000 M- ja 900 000 N-optio- oikeutta.

Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11. E-optioilla merkintäaika on vuosina 2006-2007, F- optioilla vuonna 2007, K- ja L-optioilla vuosina 2007-2008, M- optioilla vuosina 2008-2009 ja N-optioilla vuosina 2009-2010.

Kukin E- ja F-optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi ja kukin K-, L-, M- ja N-optio-oikeus yhden YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoisen osakkeen (YTY1V).

E-optio-oikeuden perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta on 6,80 euroa osakkeelta. Muiden optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinnat vahvistetaan ennen merkintäajan alkamista.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi