YIT:N E-, F-, K- JA L-OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN MERKINTÖJEN LISTAUKSET VUONNA 2007

PÖRSSI-ILMOITUS    31.10.2006   klo 10.05

YIT Oyj:n vuonna 2004 liikkeelle laskemien E- ja F-optio- oikeuksien sekä vuonna 2006 liikkeelle laskemien K- ja L-optio- oikeuksien perusteella voidaan vuonna 2007 merkitä osakkeita 1.4.
– 30.11. välisenä aikana.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2007 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 20.4. 30.4. 2.5.
15.6. 26.6. 27.6.
10.8. 20.8. 21.8.
19.10. 30.10. 31.10.
30.11. 10.12. 11.12.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

YIT:n kevään 2004 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 180 000 E- ja 420 000 F-optio-oikeutta. Kevään 2006 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 300 000 K-, 900 000 L-, 900 000 M- ja 900 000 N-optio- oikeutta.

Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11. E-optioilla merkintäaika on vuosina 2006-2007, F- optioilla vuonna 2007, K- ja L-optioilla vuosina 2007-2008, M- optioilla vuosina 2008-2009 ja N-optioilla vuosina 2009-2010.

Kukin E- ja F-optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi ja kukin K-, L-, M- ja N-optio-oikeus yhden YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoisen osakkeen (YTY1V).

E-optio-oikeuden perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta on 6,80 euroa osakkeelta. Muiden optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinnat vahvistetaan ennen merkintäajan alkamista.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi