YIT:N ESITYKSET PÄÄOMAMARKKINAPÄIVÄSSÄ TUKHOLMASSA 2.9.2010

PÖRSSITIEDOTE           2.9.2010 KLO 9.00

YIT:N ESITYKSET PÄÄOMAMARKKINAPÄIVÄSSÄ TUKHOLMASSA 2.9.2010

YIT järjestää torstaina 2.9.2010 sijoittajille ja analyytikoille suunnatun pääomamarkkinapäivän Tukholmassa, Ruotsissa. Tilaisuudessa keskitytään konsernin strategiaan vuosille 2011-2013 sekä siihen, kuinka YIT tavoittelee kannattavaa kasvua nykyisillä ja uusilla markkina-alueillaan.

Liiketoiminnoista YIT:n kasvun painopisteinä ovat kiinteistötekniikan huolto- ja kunnossapitopalvelut sekä asuntorakentaminen. Kiinteistöteknisiä palveluja kasvatetaan Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa ja asuntorakentamista Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa ja Keskisessä Itä-Euroopassa. Konsernin potentiaalisia uusia markkina-alueita ovat kiinteistöteknisissä palveluissa Iso-Britannia, Alankomaat ja Belgia sekä rakentamispalveluissa Puola.

Keskeinen osa konsernin strategiaa ovat energiatehokkuuteen liittyvät ratkaisut, joiden kysyntä on kasvussa. Rakentamisen, kiinteistötekniikan ja teollisuuden palveluilla voidaan vähentää kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten energiankulutusta huomattavasti. Itämeren alueella arvioidaan investoitavan tuuli- ja ydinvoiman rakentamiseen 35 miljardia euroa seuraavan vuosikymmenen aikana, mikä tarjoaa huomattavan potentiaalin YIT:n palveluille. Pääomamarkkinapäivässä on erillinen esitys YIT:n energiaratkaisuista.

Strategian päätavoitteena on kannattava kasvu. Konsernin liikevaihdon kasvutavoite on nostettu keskimäärin yli 10 prosenttiin vuodessa, kun se aikaisemmin oli keskimäärin 5-10 prosenttia vuodessa. Kasvua haetaan sekä yrityskaupoin että orgaanisesti.

Webcast

Toimitusjohtaja Juhani Pitkäkosken englanninkielinen esitys on katsottavissa 2.9.2010 reaaliaikaisesti klo 10.00 Suomen aikaa alkaen osoitteesta www.yitgroup.com/webcast. Esityksen nauhoite on katsottavissa samassa osoitteessa kello 17.00 mennessä.

Puhelinkonferenssi

Sijoittajat ja analyytikot voivat osallistua tilaisuuteen myös puhelinkonferenssin kautta. Puhelinkonferenssiin osallistutaan soittamalla viimeistään viisi minuuttia ennen tilaisuuden alkua eli klo 9.55 Suomen aikaa numeroon 09 2313 9201. Puhelinkonferenssi on auki toimitusjohtajan katsauksen ajan noin klo 10-11.

Esitysmateriaalit

Kaikki pääomamarkkinapäivän esitykset ovat saatavissa englanniksi tilaisuuden alettua 2.9.2010 noin klo 10.00 Suomen aikaa osoitteesta www.yit.fi/sijoittajat.

Lisätietoja: Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, 040 826 2172, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja: www.yit.fi