YIT:n Hack the Living -kilpailussa etsitään ideoita helpompaan arkeen

YIT OYJ Lehdistötiedote 29.11.2016 klo 12:15

Rakennusala on murroksessa, mikä näkyy asuntorakentamisen kehittymisenä kohti asumisen liiketoimintaa.

YIT on käynnistänyt Hack the Living -innovaatiokilpailun löytääkseen uusia liiketoimintamalleja, palveluja, palvelukonsepteja, tuotteita sekä digitaalisia ratkaisuja helpompaan arkeen ja asumiseen.

Rakennusala on murroksessa, mikä tulee näkymään asuntorakentamisen kehittymisenä kohti asumisen liiketoimintaa. Tämän myötä arkea helpottavien ja sujuvoittavien palvelujen kysyntä tulee lisääntymään. Sen lisäksi kuluttajat kaipaavat monimuotoisempia omistamisen ratkaisuja, mikä voi johtaa siihen, että tulevaisuudessa asumista ostetaan palveluna.

”YIT haluaa olla askeleen edellä ja vastata kuluttajien muuttuviin odotuksiin kehittämällä kuluttajille asuntorakentamisen rinnalle houkuttelevia sekä arkea helpottavia palveluja. Kiinnostavaa olisi kilpailun päätteeksi kuulla esimerkiksi yhteisöllisyyteen ja jakamistalouteen, logistiikkaan, isännöintiin sekä turvallisuuteen liittyviä ideoita”, visioi YIT:n kehityspäällikkö Arto Nieminen.

YIT kutsuu kilpailuun 2–3 hengen joukkueita – esimerkiksi innovaattoreita, palvelumuotoilijoita, ohjelmistosuunnittelijoita ja kasvuyrityksiä. Valitut 6–8 joukkuetta pääsevät tutustumaan YIT:n toimintaan sekä osallistuvat kaksipäiväiseen hackathoniin tammikuun lopussa. Joukkueiden parhaat ideat toteutetaan noin 20 000 euron pilottiprojekteina.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kasvuyrittäjä Micke Nordman, toimialajohtaja Antti Inkilä (YIT, Asuminen Suomi), johtaja Pekka Helin (YIT Oyj), kasvuyrittäjä, YIT:n hallituksen jäsen Inka Mero sekä Arto Nieminen. Tuomaristo valitsee kilpailun voittajat muun muassa valitun haasteen tärkeyden, ratkaisun kekseliäisyyden, liiketoiminnallisen arvon sekä toteuttamiskelpoisuuden perusteella. Voittaja julkistetaan helmikuussa 2017.

Haku Hack the Living kilpailuun on auki joulukuun 16. päivään asti: https://industryhack.com/hacks/hacktheliving/

Kasvuyritys Industryhack ja sen tarjoamat avoimet innovaatiokilpailut toimivat alustana, joka yhdistää ohjelmoijayhteisön ja yritykset. Kilpailut lähtevät liikkeelle aina yrityskohtaisista haasteista, joissa ulkopuolisten tekijöiden kautta haetaan uusia teknologioita ja ideoita ketteriin kokeiluihin ja tuottaviin liiketoimintamalleihin.

Seuraa kilpailua Twitterissä #hacktheliving

Arto Nieminen, kehityspäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 099 1226, arto.nieminen@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi