YIT:N HALLITUKSELLE TYÖVALIOKUNTA

PÖRSSITIEDOTE                  29.6.2011 KLO 9.01

YIT:N HALLITUKSELLE TYÖVALIOKUNTA

YIT Oyj:n hallitus on perustanut uuden valiokunnan, jonka tarkoituksena on avustaa hallitusta YIT:n liiketoiminnan kehittämiseen liittyvissä asioissa. Työvaliokunnaksi nimetty valiokunta aloittaa toimintansa heti, ja se kokoontuu tarvittaessa valiokunnan puheenjohtajan kutsusta.

Työvaliokunnan tehtäviin kuuluu käsitellä liiketoiminnan kehittämiseen liittyviä asioita ja valmistella ehdotuksia YIT:n hallitukselle. Työvaliokunnalle vahvistetun työjärjestyksen mukaisesti valiokunta käsittelee muun muassa konsernin strategiaan, toimialarakenteeseen, liiketoiminnan organisointiin sekä merkittäviin investointeihin liittyviä asioita.

Työvaliokuntaan kuuluvat hallituksen puheenjohtaja Henrik Ehrnrooth (puheenjohtaja) ja varapuheenjohtaja Reino Hanhinen sekä hallituksen keskuudestaan valitsemana jäsenenä Michael Rosenlew.

Työvaliokunnan muodostamisen jälkeen YIT:n hallituksella on kolme valiokuntaa: nimitys- ja palkitsemisvaliokunta, tarkastusvaliokunta sekä työvaliokunta.

Lisätietoja antavat:

Juhani Pitkäkoski, toimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 3301, juhani.pitkakoski@yit.fi
Antero Saarilahti, hallintojohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2280, antero.saarilahti@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi