YIT:N JA HENKI-FENNIAN LAINAPEITTEEN KÄYTTÖÖN TOTEUTTAMA TOIMISTO- JA TUOTANTOKIINTEISTÖ HARJAKORKEUDESSA ESPOON KOSKELOSSA

LEHDISTÖTIEDOTE 17.8.2010 klo 14.00

Lainapeite Oy:n uusi toimisto- ja tuotantokiinteistö Espoon Kiilaniityntiellä on edennyt harjakorkeuteen. YIT:n rakentaman kiinteistön harjannostajaiset vietetään 17.8.2010 ja tilat valmistuvat 30.9.2010. Uudisrakennus valmistuu kokonaisuudessaan Lainapeite Oy:n käyttöön. Tilat ovat laajuudeltaan Noin 3 000 m2. Kiinteistön omistaa Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia.

Lainapeite Oy:n uusi kiinteistö on jatkoa YIT:n Koskelon alueen kehittämiselle. Pääkaupunkiseudun valtaväylien läheisyys sekä hyvät kulkuyhteydet Helsinki-Vantaan -lentokentältä ja Vuosaaren satamasta ovat lisänneet alueen vetovoimaa. Vuonna 2009 valmistunut läheinen Koskelo Trade Park -toimitilakokonaisuus käsittää jo kolme käytössä olevaa rakennusta, joiden hyvä sijainti ja joustavat tilaratkaisut ovat houkutelleet monipuolisesti eri liiketoimintoja alueelle. Neljännen talon rakentaminen on suunniteltu aloitettavaksi vuoden vaihteessa 2011.

YIT:n Trade Park -konseptissa yritykset voivat sijoittaa varastonsa yhteyteen myös toimisto- ja liiketilansa. Myös pienempien yritysten on mahdollisuus saada suurten yritysten edut tila- ja palveluratkaisujen osalta.

Lisätietoja: Jukka Hanhilahti, johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 577 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi Timo Rantala, kiinteistösijoitusjohtaja, Fennia, puh. 010 503 5414, timo.rantala@fennia.fi Eerik Nousiainen, toimitusjohtaja, Lainapeite Oy, puh. 040 569 4530, eerik.nousiainen@nss-group.com

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi