• YIT Oyj/

YIT:n ja HGR Property Partnersin yhteisyritys Regenero on hankkinut ensimmäisen kiinteistönsä Espoon Otaniemestä

YIT OYJ Lehdistötiedote 10.1.2017 klo 14.00

YIT:n ja HGR Property Partnersin yhteisyritys Regenero on hankkinut kiinteistön Espoosta kehityshanketta varten. Otaniemessä osoitteessa Tietotie 6 sijaitsevassa toimistorakennuksessa on 23 000 m² vuokrattavaa pinta-alaa. Lisäksi kiinteistöllä sijaitsee 400 paikan pysäköintilaitos. Kehityshanke on vuonna 2016 perustetun Regeneron ensimmäinen.

Regenero keskittyy mittavien asunto-, liike- ja toimitilayhdistelmähankkeiden kehittämiseen pääkaupunkiseudulla. Toteutettavat hankkeet ovat kokoluokaltaan merkittäviä ja sijaitsevat avainpaikoilla hyvien liikenneyhteyksien äärellä.

YIT vahvistaa strategiansa mukaisesti edelleen kasvukeskusten hankekehitystä. Regenero tukee pitkäjänteisten kehityshankkeiden innovointia ja toteutusta. ”Yhteisyrityksessä yhdistyvät sekä YIT:n että HGR:n vahvuudet. Yhteistyö on sujunut erinomaisesti ja olemme innoissamme ensimmäisestä hankitusta kiinteistöstä”, sanoo kestävän kaupunkikehityksen johtaja Juha Kostiainen YIT:ltä.

”Tietotie 6 sijaitsee alle sadan metrin päässä tulevasta Aalto-yliopisto metroasemasta. Kiinteistö tulee tarjoamaan loistavan työympäristön yli tuhannelle hengelle”, sanoo HGR:n toimitusjohtaja Kari Helin.

YIT ja HGR Property Partners ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana toteuttaneet yhdessä useita onnistuneita kiinteistökehityshankkeita. Regenero syventää tätä yhteistyötä ja rakentaa perustaa tulevaisuuden kasvuaihioille.

Juha Kostiainen, johtaja, kestävä kaupunkikehitys, YIT Oyj, puh. 0400 721 475, juha.kostiainen@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Kari Helin, toimitusjohtaja, HGR Property Partners Oy, puh. 040 579 0570, kari.helin@hgrpp.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi