YIT:N K, L JA M OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN OSAKEMERKINTÖJEN LISTAUKSET VUONNA 2008

29.10.2007    KLO 10:05
YHTIÖTIEDOTE
PÖRSSITIEDOTE

YIT:N K, L JA M OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN OSAKEMERKINTÖJEN LISTAUKSET   VUONNA 2008

Vuonna 2008 osakkeita voidaan merkitä YIT Oyj:n vuonna 2006 liikkeelle laskemien K, L ja M optio-oikeuksien perusteella 1.4. - 28.11. välisenä aikana.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2008 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:ssa.

OPTIO-OHJELMAN EHDOT LYHYESTI

Kevään 2006 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 300 000 K, 900 000 L, 900 000 M ja 900 000 N optio-oikeutta.

Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11 välisenä aikana. K ja L optioilla merkintäaika on vuosina 2007-2008, M optioilla vuosina 2008-2009 ja N optioilla vuosina 2009-2010.

Kukin K , L , M ja N optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden YIT Oyj:n osakkeen (YTY1V).

Osakkeiden merkintähinta K ja L optioilla on 20,53 euroa osakkeelta. Muiden optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinnat vahvistetaan ennen merkintäajan alkamista.

Optio-ohjelmien ehdot ovat kokonaisuudessaan luettavissa YIT:n internet-sivuilla www.yit.fi.

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi