• YIT Oyj/

YIT:n kesäharjoittelijat äänessä - @yitlaiset-kampanjassa nuorten omia kertomuksia kesätöistä kuvin ja twiitein

Report this content

YIT:n lähes 600 kesäharjoittelijaa ja -työntekijää saavat kuluvan kesän aikana kokemusta mitä moninaisimmista työtehtävistä ja työmaista eri puolella Suomea. @yitlaiset-kampanja avaa kesäharjoittelijoillemme kanavan kertoa työstään omin sanoin, omasta näkökulmastaan. Kesäharjoittelijoidemme kokemuksia voi seurata päivittäin kuvin ja kommentein Instagramissa ja Twitterissä.

YIT panostaa vuosittain mittavaan määrään rakennusalan kesätyöntekijöitä ja –harjoittelijoita mm. YIT Polku ja YIT Opinnot -ohjelmiensa kautta. Opintojen aikainen ja osaamista vastaava työkokemus on tärkeä osa alalle kouluttautumista. @yitlaiset-kampanja avaa nuorten omia kokemuksia rakennusalan työtehtävistä ja välittää tuntemuksia kesätöiden sujumisesta päivittäin.

”Rakennusala tarjoaa erittäin mielenkiintoisia tulevaisuudennäkymiä nuorille. Halusimme löytää tavan kertoa nuoria itseään kiinnostavista asioista ja fiiliksistä kesätöissä. @yitlaiset-kampanjalla avaamme rakennusalan työtehtävien monipuolisuutta ja ammattiosaamista jo alasta kiinnostuneille, mutta myös mahdollisille tulevaisuuden osaajille”, kertoo YIT:n henkilöstöjohtaja Pii Raulo.

Toukokuussa käynnistyneessä kampanjassa kesäharjoittelijat kertovat tehtävistään, työpäivistään, näkemästään ja kokemastaan kuvin ja kommentein, omissa nimissään. Kampanjassa äänessä olevat kesäharjoittelijat ovat vapaaehtoisia ja vaihtuvat viikoittain. Kampanjan ensimmäisen 4 viikon aikana olemme saaneet nähdä ja lukea kuulumisia mm. kunnossapidon tiestö- ja siltatarkastuksista Espoossa, vihertöiden suunnittelusta Oulussa, Otaniemien metroaseman maanalaisesta betonoinnista sekä haalariharjoittelijan hommista Konepajan asuntotyömaalla. Kesäharjoittelijoiden kuulumisia voi lukea @yitlaiset-kampanjassa elokuun loppuun asti.

Instagram: @yitlaiset
Twitter: @YITlaiset

Lisätietoja:

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5723568, pii.raulo@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5616568, hanna.malmivaara@yit.fi

Avainsanat: