YIT:N M JA N OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN OSAKEMERKINTÖJEN LISTAUKSET VUONNA 2009

30.10.2008           KLO 13:15
YHTIÖTIEDOTE                   PÖRSSITIEDOTE

YIT:N M JA N OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN OSAKEMERKINTÖJEN LISTAUKSET      VUONNA 2009

Vuonna 2009 osakkeita voidaan merkitä YIT Oyj:n vuonna 2006 liikkeelle laskemien M ja N optio-oikeuksien perusteella 1.4. - 30.11. välisenä aikana.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2009 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:ssa.

OPTIO-OHJELMAN EHDOT LYHYESTI

Kevään 2006 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 300 000 K, 900 000 L, 900 000 M ja 900 000 N optio-oikeutta. Kukin K, L, M ja N optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden YIT Oyj:n osakkeen (YTY1V). Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11 välisenä aikana. K ja L optioilla merkintäaika päättyy vuonna 2008. M optioilla osakkeita voidaan merkitä vuosina 2008-2009 ja N optioilla vuosina 2009-2010.

Osakkeiden merkintähinta M optioilla on 19,73 euroa osakkeelta. N optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta vahvistetaan ennen merkintäajan alkamista.

Optio-ohjelmien ehdot ovat kokonaisuudessaan luettavissa YIT:n internet-sivuilla www.yit.fi.

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 27 000. YIT:n osake noteerataan OMX NASDAQ Helsinki Oy:ssa. Lisätietoja: www.yit.fi