YIT:n muuntojoustava Smartti Turussa

YIT OYJ Lehdistötiedote 9.8.2016 klo 12:00

YIT on kehittänyt uuden muuntojoustavan asumiskonseptin Smartin, jossa yhdistyvät modernilla tavalla toiminnallisuus, muunneltavuus ja kohtuuhintaisuus. Smartti Pop-up kiertää ympäri Suomea kesän aikana ja siihen voi tutustua tällä viikolla Turun keskustassa Yliopistonkadulla.

Smartti on valmis ja huoleton uusi koti, jota on helppo muunnella mieltymysten ja elämäntilanteiden mukaan. Se sopii niin opiskelijalle ensiasunnoksi, pienen perheen kodiksi, city-kodiksi tai senioreillekin heidän muuttaessaan kaupunkiin palveluiden lähelle. Konsepti sisältää myös rahoitusratkaisun.

Smartteja on tulossa ensi vaiheessa kymmeneen eri kaupunkiin ympäri Suomea, muun muassa Turun seudulle, jossa ensimmäinen Smartti, Piispankartano, rakennetaan Kaarinan Piispanristin alueelle. Piispankartanossa on 54 asuntoa kooltaan 28,0–57,5 m2, yksiöistä kolmioihin.

”Smartin vastaanotto on ollut positiivinen ja olemme saaneet mukavasti varauksia ensimmäiseen kohteeseemme, Kaarinan Piispankartanoon. Uskon, että pääsemme aloittamaan rakennustyöt nyt syksyllä, jolloin kohde valmistuisi ensi vuoden syksyllä”, kertoo aluejohtaja Jyrki Meri YIT:ltä.

Smartin suunnittelufilosofian taustalla on vakioitu mitoitus. Asunnoissa ei ole väliseiniä vaan kaapit ja liukuovet toimivat tilanjakajina ja lisäävät samalla huoneiston säilytystilaa. Niitä voidaan lisätä tai poistaa elämäntilanteiden muuttuessa. Kalustelevyillä verhoillut pinnat tuovat asuntoon uutta tyyliä ja mahdollistavat asunnon tuunaamisen helposti ilman isoa remonttia vain levyjä vaihtamalla. Valmiiksi mietityt sisustustyylit helpottavat asunnon muokkaamista yksilölliseksi. Kodin sisustusvalinnat ja lisätuotteiden sekä palveluiden tilaaminen tehdään digitaalisessa YIT Plus -palvelussa.

YIT:n Smartti-konseptiin kuuluu valmis rahoitusratkaisu, joka on kehitetty yhdessä S-Pankin kanssa. Asiakas maksaa kaupanteon yhteydessä vain 15 prosenttia asunnon velattomasta hinnasta ja loput 15 prosenttia lähellä kodin valmistumista. Ratkaisu sisältää myös valmiiksi neuvotellun 70 prosentin yhtiölainan, jossa ensimmäiset viisi vuotta on lyhennysvapaata.

Smartti-asunnot rakennetaan osin elementeistä, mikä säästää kuukausia rakennusaikaa. Esimerkiksi kylpyhuone tehdään tehtaalla ja tuodaan valmiina asuntoon. YIT on kehittänyt myös muita vakioituja ratkaisuja, jotka mahdollistavat tuottavuuden parantamisen.

Koe Smartti - tule tutustumaan pop-up malliasuntoon!

YIT:n sisustettu pop-up-Smartti on esillä Turussa Yliopistonkadulla, Stockmannia vastapäätä: 9.–14.8.: ti – to klo 11–18, pe klo 11–16, la klo 10–14 sekä su klo 12–14.

Lisätietoja:

Jyrki Meri, aluejohtaja, Talonrakennus Lounais-Suomi, YIT Rakennus Oy, puh. 050 390 1176, jyrki.meri@yit.fi
Marko Oinas, johtaja, YIT Oyj, puh. 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Tutustu videolla Smartin ominaisuuksiin: https://www.youtube.com/watch?v=_CYmLKQ86ss

Kuvia Smartista: www.yit.fi/uutishuone -> kuvapankki -> Kuvia YIT:n kohteista -> Smartti

Avainsanat: