YIT:N N OPTIO-OIKEUKSIEN PERUSTEELLA TEHTÄVIEN OSAKEMERKINTÖJEN AIKATAULU VUONNA 2010

PÖRSSITIEDOTE         28.10.2009   KLO 8.10

Vuonna 2010 osakkeita voidaan merkitä YIT Oyj:n vuonna 2006 liikkeelle laskemien N optio-oikeuksien perusteella 1.4. - 30.11. välisenä aikana. M optioiden merkintä päättyy 30.11.2009.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2010 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:ssa.

OPTIO-OHJELMAN EHDOT LYHYESTI

Kevään 2006 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 300 000 K, 900 000 L, 900 000 M ja 900 000 N optio-oikeutta. Kukin K, L, M ja N optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden YIT Oyj:n osakkeen (YTY1V). Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4. - 30.11 välisenä aikana. K ja L optioilla merkintäaika päättyi vuonna 2008. M optioilla osakkeita voidaan merkitä 30.11.2009 asti. N optioilla osakkeiden merkintäaika on 1.4. - 30.11. vuosina 2009 - 2010.

Osakkeiden merkintähinta M optioilla on 19,73 euroa osakkeelta ja N optioilla 19,23 euroa osakkeelta.

Optio-ohjelmien ehdot ovat kokonaisuudessaan luettavissa YIT:n internet-sivuilla www.yit.fi.

Lisätietoja: Marja Salo, hallintopäällikkö, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi