YIT:N N OPTIO-OIKEUKSIEN PERUSTEELLA TEHTÄVIEN OSAKEMERKINTÖJEN AIKATAULU VUONNA 2010

PÖRSSITIEDOTE         28.10.2009   KLO 8.10

Vuonna 2010 osakkeita voidaan merkitä YIT Oyj:n vuonna 2006 liikkeelle laskemien N optio-oikeuksien perusteella 1.4. - 30.11. välisenä aikana. M optioiden merkintä päättyy 30.11.2009.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2010 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:ssa.

OPTIO-OHJELMAN EHDOT LYHYESTI

Kevään 2006 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 300 000 K, 900 000 L, 900 000 M ja 900 000 N optio-oikeutta. Kukin K, L, M ja N optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden YIT Oyj:n osakkeen (YTY1V). Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4. - 30.11 välisenä aikana. K ja L optioilla merkintäaika päättyi vuonna 2008. M optioilla osakkeita voidaan merkitä 30.11.2009 asti. N optioilla osakkeiden merkintäaika on 1.4. - 30.11. vuosina 2009 - 2010.

Osakkeiden merkintähinta M optioilla on 19,73 euroa osakkeelta ja N optioilla 19,23 euroa osakkeelta.

Optio-ohjelmien ehdot ovat kokonaisuudessaan luettavissa YIT:n internet-sivuilla www.yit.fi.

Lisätietoja: Marja Salo, hallintopäällikkö, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi