YIT:N OSAKEPÄÄOMAN KOROTUS OPTIO-OIKEUKSILLA TEHTYJEN OSAKEMERKINTÖJEN PERUSTEELLA

30.10.2007   KLO 13:10
YHTIÖTIEDOTE
PÄÄOMATAPAHTUMA

YIT:N OSAKEPÄÄOMAN KOROTUS OPTIO-OIKEUKSILLA TEHTYJEN OSAKEMERKINTÖJEN           PERUSTEELLA

YIT Oyj:n osakkeita merkittiin 11.8. - 19.10.2007 välisenä aikana E optio-oikeuksien perusteella yhteensä 1.000 kappaletta, F optio-oikeuksien perusteella yhteensä 3.360 kappaletta ja K optio-oikeuksien perusteella yhteensä 2.600 kappaletta. Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 80.842 euroa, merkittiin kaupparekisteriin 30.10.2007. Koko merkintähinnalla korotetaan osakepääomaa. YIT:n osakepääoma on korotuksen jälkeen 147.150.725,32 euroa ja osakkeiden lukumäärä 126.913.218 kappaletta.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 30.10.2007 lukien, ja ne otetaan kaupankäynnin kohteeksi OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa. Tavoitteena on, että kaupankäynti osakkeilla alkaa 31.10.2007.

Vuonna 2007 YIT Oyj:n osakkeita voi merkitä vuonna 2004 liikkeelle laskettujen E ja F optio-oikeuksien sekä vuonna 2006 liikkeelle laskettujen K ja L optio-oikeuksien perusteella. E optioilla voidaan vielä merkitä enintään 125.122 osaketta, F optioilla enintään 180.932 osaketta, K optioilla enintään 237.600 osaketta ja L optioilla enintään 592.100 osaketta.

Osakkeiden merkintähinta E optioilla on 6,80 euroa osakkeelta, F optioilla 6,15 euroa osakkeelta ja K ja L optioilla 20,53 euroa osakkeelta.

Optio-ohjelmien ehdot kokonaisuudessaan ovat luettavissa YIT:n internet-sivuilla www.yit.fi.

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi