YIT:N OSAKEPÄÄOMAN KOROTUS VUODEN 2002 C- JA D-OPTIO-OIKEUKSILLA TEHTYJEN OSAKEMERKINTÖJEN PERUSTEELLA

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeita merkittiin vuoden 2002 optio-ohjelmaan kuuluvilla C-optio-oikeuksilla 1.4. - 2829.4.2005 yhteensä 190.900 kappaletta ja D-optio-oikeuksien perusteella yhteensä 189.806 kappaletta. Näistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 380.706 euroa, merkittiin kaupparekisteriin 6.5.2005. YIT:n osakepääoma on korotuksen jälkeen 61.673.560 euroa ja osakkeiden lukumäärä 61.673.560 kappaletta. Osakkeen nimellisarvo on yksi euro.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 6.5.2005 lukien, ja ne otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa.
Tavoitteena on, että kaupankäynti osakkeilla alkaa 9.5.2005.

C-optio-oikeuksia on laskettu liikkeelle yhteensä 450.000 kappaletta ja D-optio-oikeuksia yhteensä 950.000 kappaletta.
Jokainen optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään kaksi YIT-Yhtymä Oyj:n (YTY1V) osaketta. Optiot oikeuttavat merkitsemään yhteensä enintään 2.800.000 YIT-Yhtymä Oyj:n osaketta ja osakepääoma voi nousta enintään 2.800.000 eurolla. C-optioilla osakkeen merkintähinta on 6,545 euroa kappaleelta ja D-optioilla 5,845 euroa kappaleelta.

Osakkeita voidaan merkitä vuosittain 1.4.-30.11. C-optioilla merkintäaika alkoi 1.4.2004 ja D-optioilla 1.4.2005. Merkintäaika päättyy molemmilla 30.11.2006.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

C-optio-oikeuksilla on 29.4.2005 mennessä merkitty osakkeita yhteensä 437.004 kappaletta ja D-optio-oikeuksilla yhteensä 189.806 kappaletta. Jäljellä olevilla C-optio-oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 462.996 osaketta ja jäljellä olevilla D- optio-oikeuksilla enintään 1.710.194 osaketta.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2005 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 30.4. 6.5. 9.5.
15.6. 27.6. 28.6.
12.8. 19.8. 22.8.
30.11. 5.12. 7.12.

YIT-YHTYMÄ OYJ