YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ C-, D- ja E-OPTIO-OIKEUKSILLA 12.8.-23.10.2006

PÖRSSI-ILMOITUS   24.10.2006   KLO 13:30

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ C-, D- ja E-OPTIO-OIKEUKSILLA 12.8.- 23.10.2006

YIT Oyj:n osakkeita on merkitty 12.8.-23.10.2006 välisenä aikana C- optio-oikeuksien perusteella yhteensä 19.060 kappaletta, D-optio- oikeuksien perusteella yhteensä 167.436 kappaletta ja E-optio- oikeuksien perusteella yhteensä 3.520 kappaletta.

Kukin C- ja D-optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään neljä ja kukin E-optio-oikeus kaksi YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoista osaketta. C-optioilla merkintähinta on 3,2725 euroa osakkeelta, D-optioilla 2,9225 euroa osakkeelta ja E- optioilla 6,80 euroa osakkeelta.

Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 30.10.2006.

YIT:n vuonna 2002 liikkeelle laskemat C-optio-oikeudet tulivat kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalla 1.4.2004 alkaen ja D-optio-oikeudet 1.4.2005 alkaen sekä vuonna 2004 liikkeelle lasketut E-optio-oikeudet 3.4.2006 alkaen.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi