YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ C-, D- ja E-OPTIO-OIKEUKSILLA 19.6.-11.8.2006

PÖRSSI-ILMOITUS   14.8.2006   KLO 13:00

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ C-, D- ja E-OPTIO-OIKEUKSILLA 19.6.- 11.8.2006

YIT Oyj:n osakkeita on merkitty 19.6.-11.8.2006 välisenä aikana D- optio-oikeuksien perusteella yhteensä 38.728 kappaletta. C- ja E- optio-oikeuksien perusteella ei tehty osakemerkintöjä.

Kukin C- ja D-optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään neljä ja kukin E-optio-oikeus kaksi YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoista osaketta. C-optioilla merkintähinta on 3,2725 euroa osakkeelta, D-optioilla 2,9225 euroa osakkeelta ja E- optioilla 6,80 euroa osakkeelta.

Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 19.364 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 18.8.2006.

YIT:n vuonna 2002 liikkeelle laskemat C-optio-oikeudet tulivat kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalla 1.4.2004 alkaen ja D-optio-oikeudet 1.4.2005 alkaen sekä vuonna 2004 liikkeelle lasketut E-optio-oikeudet 3.4.2006 alkaen.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi