YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ C-, D- ja E-OPTIO-OIKEUKSILLA 3.4.- 24.4.2006

PÖRSSI-ILMOITUS   26.4.2006   KLO 13:00

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ C-, D- ja E-OPTIO-OIKEUKSILLA 3.4.- 24.4.2006

YIT:n vuonna 2002 liikkeelle laskemat C-optio-oikeudet tulivat kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalla 1.4.2004 alkaen ja D-optio-oikeudet 1.4.2005 alkaen sekä vuonna 2004 liikkeelle lasketut E-optio-oikeudet 3.4.2006 alkaen.

YIT Oyj:n osakkeita on merkitty 3.4.-24.4.2006 välisenä aikana C- optio-oikeuksien perusteella yhteensä 57.280 kappaletta, D-optio- oikeuksien perusteella yhteensä 285.700 kappaletta ja E-optio- oikeuksien perusteella yhteensä 67.500 kappaletta.

Kukin C- ja D-optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään neljä ja kukin E-optio-oikeus kaksi YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoista osaketta. C-optioilla merkintähinta on 3,2725 euroa osakkeelta, D-optioilla 2,9225 euroa osakkeelta ja E- optioilla 6,80 euroa osakkeelta.

Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 205.240 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 28.4.2006.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi