YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ E, F, K JA L OPTIO-OIKEUKSILLA 11.8. - 19.10.2007

22.10.2007 KLO 14:00
YHTIÖTIEDOTE  PÄÄOMATAPAHTUMA

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ E, F, K JA L OPTIO-OIKEUKSILLA 11.8. - 19.10.2007

YIT Oyj:n osakkeita on merkitty 11.8. - 19.10.2007 välisenä aikana E optio-oikeuksien perusteella yhteensä 1.000 kappaletta, F optio-oikeuksien perusteella yhteensä 3.360 kappaletta ja K optio-oikeuksien perusteella yhteensä 2.600 kappaletta.

Koko merkintähinnalla korotetaan osakepääomaa. Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 80.842 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 30.10.2007.

Vuonna 2004 liikkeelle lasketut E optio-oikeudet ovat olleet kaupankäynnin kohteena OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä 3.4.2006 lähtien. Vuonna 2004 liikkeelle lasketut F optio-oikeudet ja vuonna 2006 liikkeelle lasketut K ja L optio-oikeudet tulivat kaupankäynnin kohteeksi 2.4.2007 alkaen.

Kukin E ja F optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi ja kukin K ja L optio-oikeus yhden YIT Oyj:n osakkeen. Merkintähinta E optioilla on 6,80 euroa osakkeelta, F optioilla 6,15 euroa osakkeelta ja K ja L optioilla 20,53 euroa osakkeelta.

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi YIT OYJ

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi