YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ E, F, K JA L OPTIO-OIKEUKSILLA 23.4.-15.6.2007

18.6.2007

PÖRSSITIEDOTE	     PÄÄOMATAPAHTUMA

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ E, F, K JA L OPTIO-OIKEUKSILLA 23.4.-15.6.2007

YIT Oyj:n osakkeita on merkitty 23.4.-15.6.2007 välisenä aikana E optio-oikeuksien perusteella yhteensä 7.410 kappaletta, F optio-oikeuksien perusteella yhteensä 37.736 kappaletta, K optio-oikeuksien perusteella yhteensä 1.000 kappaletta ja L optio-oikeuksien perusteella yhteensä 100 kappaletta.

Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 305.047,40 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 26.6.2007.

YIT:n vuonna 2004 liikkeelle laskemat F optio-oikeudet ja vuonna 2006 liikkeelle laskemat K ja L optio-oikeudet tulivat kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalla 2.4.2007 alkaen. Vuonna 2004 liikkeelle lasketut E optio-oikeudet ovat olleet kaupankäynnin kohteena Helsingin Pörssin päälistalla 3.4.2006 lähtien.

Kukin E ja F optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi ja kukin K ja L optio-oikeus yhden YIT Oyj:n osakkeen. Merkintähinta E optioilla on 6,80 euroa osakkeelta, F optioilla 6,15 euroa osakkeelta ja K ja L optioilla 20,53 euroa osakkeelta.

Virva Salmivaara viestintäjohtajan varamies Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi