YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 1998 OP

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 1998 OPTIO-OIKEUKSILLA

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeita on merkitty vuoden 1998 optio-ohjelmaan kuuluvilla A optio-oikeuksilla edellisen 21.8.2003 tehdyn kaupparekisterimerkinnän jälkeen 27.10.2003 mennessä 85.450 kappaletta. B optio-oikeuksilla on merkitty samalla ajanjaksolla osakkeita yhteensä 199.900 kappaletta. Näistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, yhteensä 570.700 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 31.10.2003.

YIT:n osakepääoma on korotuksen jälkeen 60.806.392 euroa ja osakkeiden kokonaismäärä 30.403.196 kappaletta. Osakkeen nimellisarvo on 2 euroa.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 31.10.2003 lukien, ja ne otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa. Tavoitteena on, että kaupankäynti osakkeilla alkaa 3.11.2003.

Vuoden 1998 A optio-oikeuksilla on merkitty 27.10.2003 mennessä osakkeita yhteensä 528.130 kappaletta. Jäljellä olevilla A optio- oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 71.870 osaketta. B optio-oikeuksilla osakkeita on merkitty yhteensä 491.381 kappaletta. Jäljellä olevilla B optio-oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 108.619 osaketta. Optio-ohjelman ehtojen mukaisesti sekä A että B optio-oikeuksilla viimeinen merkintäpäivä on 28.11.2003. Osakemerkinnät vastaanotetaan Conventum Pankkiiriliike Oy:ssä.

Tarkoituksena on, että A ja B optio-oikeuksilla tehdyt osakemerkinnät merkitään kaupparekisteriin seuraavasti:

Merkintä viimeistään: Merkintä kaupparekisteriin: 28.11.2003 4.12.2003

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi