YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 1998 OP

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 1998 OPTIO-OIKEUKSILLA

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeita on merkitty vuoden 1998 optio-ohjelmaan kuuluvilla A optio-oikeuksilla edellisen 26.6.2003 tehdyn kaupparekisterimerkinnän jälkeen 15.8.2003 mennessä 90.330 kappaletta. B optio-oikeuksilla on merkitty samalla ajanjaksolla osakkeita yhteensä 220.830 kappaletta. Näistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, yhteensä 622.320 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 21.8.2003.

YIT:n osakepääoma on korotuksen jälkeen 60.235.692 euroa ja osakkeiden kokonaismäärä 30.117.846 kappaletta. Osakkeen nimellisarvo on 2 euroa.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 21.8.2003 lukien, ja ne otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa. Tavoitteena on, että kaupankäynti osakkeilla alkaa 22.8.2003.

Vuoden 1998 A optio-oikeuksilla on merkitty 15.8.2003 mennessä osakkeita yhteensä 442.680 kappaletta. Jäljellä olevilla A optio- oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 157.320 osaketta. B optio-oikeuksilla osakkeita on merkitty yhteensä 291.481 kappaletta. Jäljellä olevilla B optio-oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 308.519 osaketta. Optio-ohjelman ehtojen mukaisesti sekä A että B optio-oikeuksilla viimeinen merkintäpäivä on 28.11.2003. Osakemerkinnät vastaanotetaan Conventum Pankkiiriliike Oy:ssä.

Tarkoituksena on, että A ja B optio-oikeuksilla tehdyt osakemerkinnät merkitään kaupparekisteriin seuraavasti:

Merkintä viimeistään: Merkintä kaupparekisteriin: 27.10.2003 31.10.2003 28.11.2003 4.12.2003

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi