YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 1998 OP

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 1998 OPTIO-OIKEUKSILLA

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeita on merkitty vuoden 1998 optio-ohjelmaan kuuluvilla A optio-oikeuksilla edellisen 26.6.2003 tehdyn kaupparekisterimerkinnän jälkeen 15.8.2003 mennessä 90.330 kappaletta. B optio-oikeuksilla on merkitty samalla ajanjaksolla osakkeita yhteensä 220.830 kappaletta. Näistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, yhteensä 622.320 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 21.8.2003.

YIT:n osakepääoma on korotuksen jälkeen 60.235.692 euroa ja osakkeiden kokonaismäärä 30.117.846 kappaletta. Osakkeen nimellisarvo on 2 euroa.

Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 21.8.2003 lukien, ja ne otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa. Tavoitteena on, että kaupankäynti osakkeilla alkaa 22.8.2003.

Vuoden 1998 A optio-oikeuksilla on merkitty 15.8.2003 mennessä osakkeita yhteensä 442.680 kappaletta. Jäljellä olevilla A optio- oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 157.320 osaketta. B optio-oikeuksilla osakkeita on merkitty yhteensä 291.481 kappaletta. Jäljellä olevilla B optio-oikeuksilla voidaan merkitä vielä enintään 308.519 osaketta. Optio-ohjelman ehtojen mukaisesti sekä A että B optio-oikeuksilla viimeinen merkintäpäivä on 28.11.2003. Osakemerkinnät vastaanotetaan Conventum Pankkiiriliike Oy:ssä.

Tarkoituksena on, että A ja B optio-oikeuksilla tehdyt osakemerkinnät merkitään kaupparekisteriin seuraavasti:

Merkintä viimeistään: Merkintä kaupparekisteriin: 27.10.2003 31.10.2003 28.11.2003 4.12.2003

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi