YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2002 C- JA D-OPTIO-OIKEUKSILLA 6.5.-15.6.2005

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeita on merkitty edellisen 6.5.2005 tehdyn kaupparekisterimerkinnän jälkeen 15.6.2005 mennessä vuoden 2002 C- optio-oikeuksien perusteella yhteensä 102.800 kappaletta ja D-optio-oikeuksien perusteella edellisen 28.6.2004 tehdyn kaupparekisterimerkinnän jälkeen 13.8.2004 mennessä yhteensä 222.738 kappaletta.

Jokainen optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään kaksi YIT-Yhtymä Oyj:n yhden euron nimellisarvoista osaketta. C-optioilla osakkeen merkintähinta on 6,545 euroa kappaleelta ja D-optioilla 5,845 euroa kappaleelta.

Näistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 325.538 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 27.6.2005.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Jaakko Mäkynen rahoitusjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi