YIT:n toteuttama toimisto- ja liikekeskus Dixi harjakorkeudessa

Vantaan Tikkurilaan rakentuvan toimisto- ja liikekeskus Dixin ensimmäinen vaihe on edennyt harjannostajaisvaiheeseen. Vuoden 2014 lopussa valmistuva ensimmäinen vaihe sisältää lähes 14 000 m2, josta noin puolet on toimistotilaa ja puolet liiketilaa sekä kolmikerroksisen pysäköintitalon ja uuden linja-autoterminaalin.

Dixi toteutetaan useammassa vaiheessa ja toisen vaiheen rakentaminen alkaa arviolta vuoden 2015 aikana.  Valmistuessaan vuonna 2019 Dixi on laajuudeltaan noin 35 000 m2. Hankkeelle haetaan platinatason LEED-ympäristösertifikaattia.

Toimisto- ja liikekeskus Dixissä on kaikkiaan 12 kerrosta.  Työeläkevakuutusyhtiö Eteran omistuksessa olevat toimistotilat sijoittuvat 4.-11. kerrokseen ja niiden pääkäyttäjiksi tulevat HUS, Suomen Terveystalo Oy ja henkilöstö- ja ulkoistuspalveluja tarjoava Barona.

”Dixin sijainti Tikkurilan asemalla ja siten tulevan kehäradan ja pääradan risteyskohdassa on loistava. Uskomme ratayhteyksien ja yleensäkin raideliikenteen olevan tulevaisuudessa yhä tärkeämpää tilojen käyttäjille. Menestyvät toimistokohteet sijaitsevat paikoissa, jotka on helppo saavuttaa raideyhteyksillä”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo.

Toimistotilojen lisäksi Dixiin tulee päivittäistavara- ja erikoiskaupan liikkeitä, monipuolinen ravintolamaailma, matkakeskus lipunmyyntitiloineen ja uuden paikallisliikenteen linja-autoterminaali sekä Vantaan kaupungin yhteispalvelupiste. Liiketilat sijaitsevat Dixin 1.-3. kerroksessa.

”Dixi toimii pääradan ja lento-aseman välisenä linkkinä, mikä luo erinomaiset edellytykset toimivalle liike- ja toimistokeskukselle. Tämä yhdistettynä monipuoliseen kauppakeskustarjontaan sekä laadukkaisiin ja nykyaikaisiin toimistotiloihin luo houkuttelevan kokonaisuuden”, toteaa yksikönjohtaja Matti Sarikkola YIT:stä.

Dixin rakentaminen alkoi lokakuussa 2012 ja sen yhteydessä toimisto- ja liikekeskuksen nimestä järjestettiin avoin kilpailu. Ehdotusten joukosta voittajaksi valikoitui Dixi.

Lisätietoja antaa:
Matti Sarikkola, yksikönjohtaja, toimistorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5676, matti.sarikkola@yit.fi
Heikki K. Hannukkala, yksikönjohtaja, liikerakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 5515 940, heikki.hannukkala@yit.fi
Kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Kuvalinkki:

Avainsanat: