YIT:N TOTEUTTAMAT FORSMANIN TEETALON TOIMITILAT HARJAKORKEUDESSA K3 LOGISTICS-ALUEELLA VANTAALLA

LEHDISTÖTIEDOTE                              30.8.2011 klo 10.30

Aaro Forsman Oy:n uusien tuotanto- ja varastotilojen rakentaminen Vantaan Viinikkalassa on edennyt harjakorkeuteen. YIT:n toteuttaman kiinteistön harjannostajaiset vietettiin 29.8.2011 ja tilat valmistuvat vuodenvaihteessa 2012. Uudisrakennus valmistuu kokonaisuudessaan Aaro Forsman Oy:n käyttöön, joka myös omistaa tontin ja sille rakennettavan lähes 6 000 m2 :n suuruisen kiinteistön. Tilat räätälöidään Forsmanin Teetalon tuotannon ja myynnin tarpeisiin. Toimisto-, varasto- ja tuotantotilojen lisäksi kohteeseen sijoitetaan n. 400 m2:n myymälätilat ja teehuone, jotka toimivat myös show roomina Forsmanin teetuotteiden myynnille, markkinoinnille ja tuotekuvauksille.

Forsmanin toimitilat käynnistivät ensimmäisenä hankkeena K3 Logistics-alueen rakentumisen. YIT:n kehittämä K3 Logistics-alue sijoittuu keskeisesti Helsinki-Vantaan lentokentän, Kehä III:n ja tulevan Kehäradan tuntumaan. Alue tarjoaa tilaa erilaisille logistiikkatoimijoille ja mittavillekin logistiikkakokonaisuuksille.

K3 Logisticsin vetovoimaisuudesta kertovat useat meneillään olevat neuvottelut muidenkin yritysten sijoittumiseksi alueelle. Käynnissä oleva kaavamuutos tuo lisää rakennusoikeutta ja mahdollisuuden alueen monipuolisempaan kehittämiseen, YIT:n logistiikkarakentamispalveluiden johtaja, Jukka Hanhilahti toteaa.

Lisätietoja:
Jukka Hanhilahti, johtaja, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi
Ari Santamäki, toimitusjohtaja, Aaro Forsman Oy, puh. 040 507 4000, ari.santamaki@forsman-tea.com

Virva Salmivaara
Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

Aaro Forsman Oy on korkealuokkaisten teetuotteiden maahantuonti-, tukku- ja vientiliike.