YIT:N TOTEUTTAMAT FORSMANIN TEETALON TOIMITILAT HARJAKORKEUDESSA K3 LOGISTICS-ALUEELLA VANTAALLA

LEHDISTÖTIEDOTE                              30.8.2011 klo 10.30

Aaro Forsman Oy:n uusien tuotanto- ja varastotilojen rakentaminen Vantaan Viinikkalassa on edennyt harjakorkeuteen. YIT:n toteuttaman kiinteistön harjannostajaiset vietettiin 29.8.2011 ja tilat valmistuvat vuodenvaihteessa 2012. Uudisrakennus valmistuu kokonaisuudessaan Aaro Forsman Oy:n käyttöön, joka myös omistaa tontin ja sille rakennettavan lähes 6 000 m 2 :n suuruisen kiinteistön. Tilat räätälöidään Forsmanin Teetalon tuotannon ja myynnin tarpeisiin. Toimisto-, varasto- ja tuotantotilojen lisäksi kohteeseen sijoitetaan n. 400 m 2 :n myymälätilat ja teehuone, jotka toimivat myös show roomina Forsmanin teetuotteiden myynnille, markkinoinnille ja tuotekuvauksille.

Forsmanin toimitilat käynnistivät ensimmäisenä hankkeena K3 Logistics-alueen rakentumisen. YIT:n kehittämä K3 Logistics-alue sijoittuu keskeisesti Helsinki-Vantaan lentokentän, Kehä III:n ja tulevan Kehäradan tuntumaan. Alue tarjoaa tilaa erilaisille logistiikkatoimijoille ja mittavillekin logistiikkakokonaisuuksille.

K3 Logisticsin vetovoimaisuudesta kertovat useat meneillään olevat neuvottelut muidenkin yritysten sijoittumiseksi alueelle. Käynnissä oleva kaavamuutos tuo lisää rakennusoikeutta ja mahdollisuuden alueen monipuolisempaan kehittämiseen, YIT:n logistiikkarakentamispalveluiden johtaja, Jukka Hanhilahti toteaa.

Lisätietoja:
Jukka Hanhilahti, johtaja, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi
Ari Santamäki, toimitusjohtaja, Aaro Forsman Oy, puh. 040 507 4000, ari.santamaki@forsman-tea.com

Virva Salmivaara
Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

Aaro Forsman Oy on korkealuokkaisten teetuotteiden maahantuonti-, tukku- ja vientiliike.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi