YIT:N TULOSJULKISTUKSET JA YHTIÖKOKOUS VUONNA 2010

PÖRSSITIEDOTE      28.10.2009 KLO 8.05

YIT:N TULOSJULKISTUKSET JA YHTIÖKOKOUS VUONNA 2010

YIT:n tilinpäätöstiedote vuodelta 2009 julkaistaan 4.2.2010. Vuosikertomus vuodelta 2009 sisältäen tilinpäätöksen julkaistaan viikolla 8/2010.

Varsinainen yhtiökokous pidetään 10.3.2010.

Vuonna 2010 julkaistaan kolme osavuosikatsausta:

Osavuosikatsaus tammi-maaliskuulta 29.4.2010 Osavuosikatsaus tammi-kesäkuulta 23.7.2010 Osavuosikatsaus tammi-syyskuulta 27.10.2010

Tilinpäätöstiedote vuodelta 2009 sekä osavuosikatsaukset julkistetaan klo 8.00 Suomen aikaa.

VUODEN 2009 VERTAILULUVUT IFRIC 15 MUKAISESTI

YIT:n tulee raportoinnissaan soveltaa 1.1.2010 alkavalta tilikaudelta lukien IFRIC 15 Kiinteistöjen rakentamissopimukset IFRS-tulkintaohjetta, joka antaa ohjeistuksen siitä, milloin kiinteistöjen rakentamisessa syntyvien tuottojen kirjaaminen voi tapahtua osatuloutukseen perustuen ja milloin tuloutus voi tapahtua luovutukseen perustuen. Tulkintaohjeen soveltaminen tulee pääasiassa muuttamaan YIT-konsernin asuntorakentamisen perustajaurakoinnin tuloutuksen tapahtumaan luovutushetkellä, kun se tähän saakka on tuloutettu osatuloutukseen perustuen.

YIT julkistaa IFRIC 15 mukaisesti lasketut vertailuluvut tilivuodelta 2009 ennen osavuosikatsauksen 1-3/2010 julkistamista.

Lisätietoja: Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi