YIT:N TULOSJULKISTUKSET JA YHTIÖKOKOUS VUONNA 2010

PÖRSSITIEDOTE      28.10.2009 KLO 8.05
 YIT:N TULOSJULKISTUKSET JA YHTIÖKOKOUS VUONNA 2010

YIT:n tilinpäätöstiedote vuodelta 2009 julkaistaan 4.2.2010. Vuosikertomus vuodelta 2009 sisältäen tilinpäätöksen julkaistaan viikolla 8/2010.

Varsinainen yhtiökokous pidetään 10.3.2010.

Vuonna 2010 julkaistaan kolme osavuosikatsausta:

Osavuosikatsaus tammi-maaliskuulta 29.4.2010 Osavuosikatsaus tammi-kesäkuulta 23.7.2010 Osavuosikatsaus tammi-syyskuulta 27.10.2010

Tilinpäätöstiedote vuodelta 2009 sekä osavuosikatsaukset julkistetaan klo 8.00 Suomen aikaa.

VUODEN 2009 VERTAILULUVUT IFRIC 15 MUKAISESTI

YIT:n tulee raportoinnissaan soveltaa 1.1.2010 alkavalta tilikaudelta lukien IFRIC 15 Kiinteistöjen rakentamissopimukset IFRS-tulkintaohjetta, joka antaa ohjeistuksen siitä, milloin kiinteistöjen rakentamisessa syntyvien tuottojen kirjaaminen voi tapahtua osatuloutukseen perustuen ja milloin tuloutus voi tapahtua luovutukseen perustuen. Tulkintaohjeen soveltaminen tulee pääasiassa muuttamaan YIT-konsernin asuntorakentamisen perustajaurakoinnin tuloutuksen tapahtumaan luovutushetkellä, kun se tähän saakka on tuloutettu osatuloutukseen perustuen.

YIT julkistaa IFRIC 15 mukaisesti lasketut vertailuluvut tilivuodelta 2009 ennen osavuosikatsauksen 1-3/2010 julkistamista.

Lisätietoja: Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi