YIT:n työturvallisuusanimaatiolle kaksi kansainvälistä mediapalkintoa

YIT:n työturvallisuusanimaatio on voittanut Hampurissa 6. toukokuuta järjestetyssä World Media Festival -kilpailussa kaksi palkintoa: Training-kategorian Safety-sarjassa Intermedia Globe Gold -palkinnon sekä parhaana koulutusvideona kilpailun toiseksi korkeimman palkinnon, Grand Awardin. World Media Festivaliin otti tänä vuonna osaa 735 työtä yhteensä 38 eri maasta. Kilpailutöiden arviointikriteereinä oli teosten luovuus, selkeys, kuva- ja äänisuunnittelu, vaikuttavuus sekä erityisesti se, kuinka hyvin kilpailutyö puhuttelee kohderyhmäänsä.

YIT:n työturvallisuusanimaatio tehtiin tukemaan YIT:n Venäjän työturvallisuutta ja ehkäisemään vakavien työtapaturmien syntymistä. Tavoitteena oli luoda yksinkertainen visuaalinen kieliympäristöstä riippumaton koulutusvideo, jonka sanoma tulee ymmärretyksi mahdollisimman helposti ja yksiselitteisesti. Animaation on tuottanut YIT:lle mediayhtiö Whitepoint Oy neljällä kielellä: venäjäksi, uzbekiksi, tadzikiksi ja englanniksi. Sitä käytetään YIT:n Venäjän työmailla omien sekä aliurakoitsijoiden työntekijöiden koulutus- ja työhön perehdyttämismateriaalina.

”Tavoitteenamme on nolla tapaturmaa emmekä tingi työturvallisuudesta missään olosuhteissa. Valitsimme videon toteutusmuodoksi animaation, koska sen sanoma tulee ymmärretyksi helpommin. Haluamme viestiä videolla siitä, että välitämme kaikista työmaillamme työskentelevistä työntekijöistä heidän kansalaisuudestaan tai asemastaan riippumatta”, kertoo kehityspäällikkö Pauli Neuvonen YIT:ltä.

World Media Festival on kansainvälinen media-alan kilpailu yritysvideoille sekä televisio-, web- ja internet-tuotannolle. Kaukaisimmat kilpailun osanottajat tulivat vuonna 2015 Japanista ja Malesiasta. Suurimpia kilpailuun osallistuneiden tuotantoyhtiöiden tilaajia olivat autojätit Audi ja BMW sekä mediakonserni Fox.

Katso video täältä: https://youtu.be/I1TsGqIfH0k

Lisätietoja:

Pauli Neuvonen, kehityspäällikkö, tuotanto, Asuminen Venäjä, YIT Rakennus Oy, +358 40 589 4636, pauli.neuvonen@yit.fi

Katja Tiitinen, viestintäpäällikkö, Asuminen Venäjä, YIT Rakennus Oy, +358 50 595 4407, katja.tiitinen@yit.fi

Avainsanat: