YIT:N VUODEN 2002 OPTIO-OIKEUKSIEN NOJALLA TEHTÄVIEN MERKINTÖJEN LISTAUKSET VUONNA 2005

YIT-YHTYMÄ OYJ PÖRSSI-ILMOITUS  2.11.2004 klo 8.10        1(1)

YIT-Yhtymä Oyj:n vuonna 2002 liikkeelle laskemien optio-oikeuksien perusteella voidaan vuonna 2005 merkitä osakkeita 1.4. – 30.11.
välisenä aikana.

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2005 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 30.4. 6.5. 9.5.
15.6. 27.6. 28.6.
12.8. 19.8. 22.8.
30.11. 5.12. 7.12.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

YIT-Yhtymän kevään 2002 yhtiökokous antoi merkittäväksi vastikkeetta yhteensä enintään 450 000 kappaletta C-optioita ja yhteensä enintään 950 000 kappaletta D-optioita.

Osakkeita voidaan optio-oikeuksien perusteella merkitä vuosittain 1.4.-30.11. siten, että C-optioilla merkintäaika alkaa 1.4.2004 ja D-optioilla 1.4.2005. Molemmilla merkintäaika päättyy 30.11.2006.
Kukin optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi YIT- Yhtymä Oyj:n yhden euron nimellisarvoista osaketta (YTY1V).

C-optio-oikeuden perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta on 6,545 euroa osakkeelta. D-optio-oikeuden perusteella merkittävän osakkeen merkintähinta vahvistetaan ennen merkintäajan alkamista.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi