YIT:N VUODEN 2004 E-OPTIO-OIKEUDET PÄÄLISTALLE

YIT OYJ        PÖRSSI-ILMOITUS  30.3.2006 klo 10.00

YIT:N VUODEN 2004 E-OPTIO-OIKEUDET PÄÄLISTALLE

YIT Oyj:n vuonna 2004 liikkeelle laskemat E-optio-oikeudet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle 3.4.2006 alkaen. E-optio-oikeuksia on laskettu liikkeelle yhteensä 180.000 kappaletta.

Jokainen E-optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään huhtikuun alusta 2006 lukien kaksi (2) YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoista osaketta (YTY1V). Yhteensä E-optio-oikeuksilla voi merkitä enintään 360.000 osaketta ja osakepääoma voi siten nousta enintään 180.000 eurolla. Merkintähinta on 6,80 euroa/osake.

Merkintäaika on porrastettu seuraavasti:

1.4. - 30.11.2006 1.4. - 30.11.2007

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

YIT Oyj:n vuoden 2004 E-optio-oikeuden perustiedot:

Kaupankäyntitunnus: YTY1VEW104 ISIN-koodi: FI0009612824 Pörssierä: 10 Vaihtosuhde: 1 (YTY1VEW104): 2 (YTY1V)

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2006 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 24.4. 28.4. 2.5.
16.6. 22.6. 26.6.
11.8. 18.8. 21.8.
23.10. 30.10. 31.10.
30.11. 7.12. 8.12.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Vuoden 2004 optio-ohjelman ehdot kokonaisuudessaan ovat luettavissa YIT:n Internet-sivuilla osoitteessa www.yit.fi.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi