YIT:N VUODEN 2004 E-OPTIO-OIKEUDET PÄÄLISTALLE

YIT OYJ        PÖRSSI-ILMOITUS  30.3.2006 klo 10.00

YIT:N VUODEN 2004 E-OPTIO-OIKEUDET PÄÄLISTALLE

YIT Oyj:n vuonna 2004 liikkeelle laskemat E-optio-oikeudet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle 3.4.2006 alkaen. E-optio-oikeuksia on laskettu liikkeelle yhteensä 180.000 kappaletta.

Jokainen E-optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään huhtikuun alusta 2006 lukien kaksi (2) YIT Oyj:n 0,5 euron nimellisarvoista osaketta (YTY1V). Yhteensä E-optio-oikeuksilla voi merkitä enintään 360.000 osaketta ja osakepääoma voi siten nousta enintään 180.000 eurolla. Merkintähinta on 6,80 euroa/osake.

Merkintäaika on porrastettu seuraavasti:

1.4. - 30.11.2006 1.4. - 30.11.2007

Merkinnät vastaanotetaan Nordea Pankki Suomi Oyj:n omaisuuspalvelukonttoreissa.

YIT Oyj:n vuoden 2004 E-optio-oikeuden perustiedot:

Kaupankäyntitunnus: YTY1VEW104 ISIN-koodi: FI0009612824 Pörssierä: 10 Vaihtosuhde: 1 (YTY1VEW104): 2 (YTY1V)

Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset on vuonna 2006 tarkoitus toteuttaa seuraavan aikataulun mukaisesti:

Osakemerkinnät Merkintä Uudet osakkeet viimeistään kaupparekisteriin listalle 24.4. 28.4. 2.5.
16.6. 22.6. 26.6.
11.8. 18.8. 21.8.
23.10. 30.10. 31.10.
30.11. 7.12. 8.12.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintäpäivästä lukien. Muut osakasoikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

Vuoden 2004 optio-ohjelman ehdot kokonaisuudessaan ovat luettavissa YIT:n Internet-sivuilla osoitteessa www.yit.fi.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, YIT Oyj, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, YIT Oyj, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi