YIT:N VUODEN 2008 TULOS ENNEN VEROJA LASKEE VIIMEVUOTISESTA

PÖRSSITIEDOTE  TULOSVAROITUS  8.9.2008  KLO 10.00

YIT:N VUODEN 2008 TULOS ENNEN VEROJA LASKEE VIIMEVUOTISESTA

YIT Oyj arvioi, että vuonna 2008 yhtiön liikevaihto kasvaa, mutta tulos ennen veroja laskee viimevuotisesta. Arvio tuloskehityksestä on heikentynyt, koska asuntokysyntä Suomessa ja rakentamisen määrä Baltian maissa on vähentynyt edelleen. Tarkennamme koko vuoden arviota seuraavan osavuosikatsauksen yhteydessä.

Aikaisemmin YIT arvioi, että vuoden 2008 liikevaihto ja voitto ennen veroja kasvavat viimevuotisista. Lisäksi yhtiö totesi yleisen talouskehityksen lisääntyneen epävarmuuden voivan heikentää loppuvuoden tuloksen kehittymistä.

Lisätietoja antavat: Sakari Ahdekivi, talousjohtaja, 020 433 2258, sakari.ahdekivi@yit.fi Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi