YIT on hankkinut tontin ja aloittaa kerrostalon rakentamisen Prahassa, Tšekissä

SIJOITTAJAUUTINEN                                  29.4.2015 KLO 12.00

YIT on hankkinut tontin ja aloittaa kerrostalon rakentamisen Prahassa, Tšekissä

YIT on hankkinut tontin Prahan 5. kaupunginosasta ja aloittaa kerrostalon rakentamisen tontille. Hankkeen arvo on noin 15 miljoonaa euroa, ja sen on määrä valmistua keväällä 2017. Seitsemänkerroksiseen kerrostaloon rakennetaan lähes 100 asuntoa ja maanalainen pysäköintihalli.

Hankittu tontti sijaitsee Prahan kantakaupungissa, keskeisellä sijainnilla erinomaisten joukkoliikenneyhteyksien varrella. Erityisen hankkeesta tekee se, että normaalien huoneistojen lisäksi kohteeseen rakennetaan loft-asuntoja sekä kaksikerroksisia huoneistoja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi