• YIT Oyj/

YIT on käynnistänyt asuinkerrostalokokonaisuuden rakentamisen Pietarissa, Venäjällä

YIT OYJ Lehdistötiedote 6.3.2018 klo 09:00

YIT on käynnistänyt uuden asuinkerrostalokokonaisuuden rakentamisen Venäjällä, lähellä Pietarin keskustaa, Primorskin kaupunginosassa. Tarmo-kohde koostuu viidestä 11-kerroksisesta talosta, jotka edustavat suomalaista, modernia arkkitehtuuria.

Hankkeen ensimmäisen, 194 asuntoa sisältävän vaiheen arvo on lähes 15 miljoonaa euroa. Aloitus kirjattiin vuoden 2018 ensimmäiselle neljännekselle.

Tarmo-kohteessa on ensimmäistä kertaa tarjolla uusia, niin sanottuja Transformer-asuntoja. Transformer tarjoaa asukkaalle mahdollisuuden muuntaa asuntonsa pohjaratkaisua ja sisätiloja valmiiksi suunniteltujen vaihtoehtojen mukaisesti esimerkiksi perheen koon kasvaessa.

Tarmo-kohde sijoittuu 2,4 hehtaarin tontille. Kohteen vartioidulle sisäpihalle tulee leikkipaikkoja, urheilukenttä sekä pysäköintialue polkupyörille. Alueelle on suunniteltu myös päiväkoti. Kohteen asukkailla on mahdollisuus käyttää läheistä, 400-paikkaista parkkihallia.

Tarmossa on asuntoja pienistä studioista ja yksiöistä avariin perheasuntoihin. Osassa asunnoista on niin sanottu europohjaratkaisu, eli avokeittiö yhdistettynä olohuoneeseen ja tilava päämakuuhuone. Kaikissa Tarmo-kohteen asunnoissa on lasitetut parvekkeet ja osassa asunnoista on myös tilavaraus saunalle.

Lisätietoja:

Teemu Helppolainen, Asuminen Venäjä segmentin johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7 915 316 8216, teemu.helppolainen@yit.ru

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: