YIT on käynnistänyt toimistotalon rakentamisen Lahteen uuden matkakeskuksen yhteyteen

YIT on käynnistänyt kesäkuussa kahdeksankerroksisen toimistokiinteistön rakennustyöt Lahdessa. BW Tower–niminen toimistotalo sisältää reilut 7 500 neliömetriä toimistotilaa, ja se valmistuu syksyllä 2015. Kiinteistön päävuokralaiseksi tulee Lahden kaupungin Tekninen- ja ympäristötoimiala pitkällä vuokrasopimuksella ja kokonaisuudessaan vuokrasopimukset kattavat tällä hetkellä noin 85 % toimistotiloista.

BW Tower rakennetaan Lahden rautatieaseman välittömään läheisyyteen Lahden uuden matkakeskuksen yhteyteen. Toimistotilojen lisäksi BW Towerin yhteyteen toteutetaan Suomen toinen innovatiivinen robottiparkki noin 200 autolle toimistotalon ja Lahden uuden matkakeskuksen liityntäpysäköintiä varten.
Robottiparkki on automaattisen pysäköinnin järjestelmä, jossa autot varastoidaan tilatehokkaasti modulaariseen varastohyllyyn. Robottiparkin etuna on, että se tarvitsee noin 50 % vähemmän tilaa ja sen ylläpito- ja energiakulut ovat pienemmät kuin perinteisissä pysäköintiratkaisuissa. Itse pysäköiminen tapahtuu käyttäjälle miellyttävän pysäköintitilan kautta.

Rakennukselle haetaan myös LEED –sertifikaattia, joka on kansainvälisesti tunnustettu merkki siitä, että rakennus on ympäristövastuullinen, tehokas ja tarjoaa terveellisen työskentely-ympäristön.

”BW Towerin modernit ja monikäyttöiset tilat yhdistettynä erinomaisiin kulkuyhteyksiin ovat olleet vuokralaisten keskuudessa kysyttyjä. Olemme ylpeitä päästessämme kehittämään Lahden keskustaa ja samalla edistämään uusien työpaikkojen sijoittumista uuden matkakeskuksen yhteyteen.”, kertoo YIT:n Kaakkois-Suomen aluejohtaja Jukka Pohjola.

Havainnekuvia kohteesta:

Lisätietoja antaa:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Jukka Pohjola, aluejohtaja, Talonrakennus Kaakkois-Suomi, YIT Rakennus, 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi

Avainsanat: