YIT OSTI RUOTSISSA MISAB SPRINKLER & VVS AB:N

LEHDISTÖTIEDOTE                  22.6.2011 KLO 9.00

YIT OSTI RUOTSISSA MISAB SPRINKLER & VVS AB:N

YIT on ostanut Ruotsissa kaikki MISAB Sprinkler & VVS AB:n osakkeet. Yhtiön pääkonttori on Uddevallassa ja se toimii Länsi-Götanmaan läänissä, Värmlantin ja Hallantin maakunnissa sekä osassa Smålandia. Yhtiön liikevaihto on noin 60 milj. Ruotsin kruunua eli noin 6,5 milj. euroa ja sen palveluksessa on 40 henkeä.

MISAB Sprinkler & VVS AB:lla on yli 30 vuoden kokemus tulipalojen torjuntajärjestelmistä. Tänä päivänä se on kokonaisvaltainen putkisto- ja sprinklerijärjestelmien toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja myös ilmanvaihtoon sekä teollisuuden prosesseihin - suunnittelusta ja toteutuksesta huoltoon ja ylläpitoon asti. Voidakseen tarjota asiakkailleen parempaa palvelua ja kustannustehokkaita ratkaisuja MISAB myös valmistaa putkistojen esivalmisteita sarjatuotantona.

Yhtiön liiketoiminnasta noin 60 prosenttia liittyy sprinkleritoimituksiin ja 40 prosenttia putkistoihin.

“Haluan toivottaa kaikki MISAB:lta siirtyvät työntekijät tervetulleiksi YIT:hen. Yrityskauppa on strategiamme mukainen ja vahvistaa paikallista asemaamme kokonaisvaltaisena kiinteistötekniikan ja teollisuuden palvelujen tarjoajana. MISAB:n osto vahvistaa palveluvalikoimaamme lämmitys- ja viemäriputkistojen osalta. Ennen kaikkea se täydentää sprinkleriliiketoimintaamme, kun voimme yrityskaupan myötä tarjota näitä palveluja myös Länsi- ja Etelä-Ruotsissa, sanoo YIT Sverige AB:n toimitusjohtaja Fredrik Sederholm.

Yrityskauppa astuu voimaan 1.7.2011.

Lisätietoja antaa:
Aluejohtaja Johnny Wallerman, YIT Sverige AB, puh. +46 (0)31-334 27 10

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT on Ruotsin johtava kiinteistötekniikan asennus- ja huoltopalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa kattavan valikoiman teknisiä asennus-, käyttö- ja kunnossapitopalveluja sekä kiinteistöjohtamista. Muun muassa sähkö-, lämmitys-, ilmanvaihto-, jäähdytys-, viemäri-, prosessiaine-, turvallisuus- ja suojausjärjestelmien ja tietoliikenne- ja puhelinverkkojen asennuksilla edistetään kannattavuutta, turvallisuutta ja parempaa elinympäristöä. YIT:llä on yli 4 400 työntekijää noin 100 toimipistettä eri puolilla Ruotsia.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi