YIT osti toimistokiinteistön Helsingin ydinkeskustasta

YIT on 28.2.2014 solminut sopimuksen Lönnrotinkatu 11:ssa sijaitsevan toimistokiinteistön osakekannan ostamisesta. Sopimuksessa oli useita myyjäosapuolia. Kiinteistö Oy Lönnrotinkatu 11:n omistus- ja hallintaoikeus siirtyy YIT:lle arviolta syyskuussa 2014, jonka jälkeen nykyisiin tiloihin aloitetaan merkittävä peruskorjaus. Uudistetut tilat valmistuvat uusien vuokralaisten käyttöön kesällä 2015.

Catella Property Oy toimi kaupassa YIT:n ja myyjien välisenä neuvonantajana. ”Helsingin keskusta on säilyttänyt vetovoimansa erittäin hyvin ja keskustassa on käytännössä niukkuutta tämäntyyppisistä toimistotiloista. Erityisesti modernia ja muuntojoustavaa tilaa ei keskustassa ole monessa talossa. YIT:n ostaman toimistokiinteistön hyvä sijainti Vanhankirkon puiston välittömässä läheisyydessä ja uudenveroiseksi peruskorjattava kiinteistö tekee kohteesta erityisen vetovoimaisen”, toteaa Catellan toimitusjohtaja Erkki Hakala.

YIT uudistaa vuonna 1972 Lönnrotinkadulle valmistuneen toimistorakennuksen julkisivut, sisätilat ja talotekniikan nykypäivän vaatimuksia vastaaviksi. Peruskorjauksella parannetaan merkittävästi rakennuksen energiataloutta ja kiinteistölle tullaan hakemaan LEED-ympäristösertifiointia. Valmistuessaan Lönnrotinkatu 11:ssa on 4 000 m2 nykyaikaista muuntojoustavaa toimistotilaa viidessä kerroksessa ja noin 400 m2 liiketilaa katutasossa. Autopaikkoja on yli 40. Modernien tilojen lisäksi vuokralaisille tarjotaan kattavasti palveluita kuten vastaanotto-, kahvila- ja ravintolapalvelut.

”Korjausrakentaminen edistää osaltaan keskustan kehittymistä ja mahdollistaa nykyaikaiset työtilaratkaisut myös ydinkeskustassa. Tiloista halutaan nykyään yksilöllisiä ja viihtyisiä ja tilaratkaisuissa otetaan huomioon myös työhyvinvointi ja työn tuottavuus. Kiinteistökehitys onkin merkittävä osa YIT:n korjausrakentamispalveluita”, kertoo Timo Erkkilä YIT:stä.

Lisätietoja:

Timo Erkkilä, yksikön johtaja, Korjausrakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh 040 540 4313, timo.erkkila@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi