YIT osti tontin Varsovasta, Puolasta

YIT OYJ Lehdistötiedote 20.10.2016 klo 9.00

YIT osti tontin aluekehityshanketta varten Varsovasta, Puolasta. Hankittu tontti sijaitsee Varsovassa Białołęka-alueella kaupungin koillisosassa. Hanke koostuu yli 400 asunnosta ja se toteutetaan neljässä vaiheessa. Ensimmäisen vaiheen arvioidaan käynnistyvän vuoden 2017 neljännellä vuosineljänneksellä. Tontti sijaitsee käyttötarkoituksen muutosalueella, ja sen pinta-ala on noin 30 000 neliömetriä.

Tonttihankinta tukee YIT:n strategista tavoitetta kasvattaa liiketoimintaa CEE-maissa. YIT aloitti toimintansa Puolassa syksyllä 2015 hyödyntämään yhden Euroopan suurimman asuntomarkkinan tarjoamia mahdollisuuksia. Keväällä 2016 YIT aloitti ensimmäisen, 125 asunnosta koostuvan asuntohankkeensa rakentamisen ja myynnin Varsovassa.

Lisätietoja:

Tomasz Konarski, toimitusjohtaja, YIT Development, puh. +48 606 504 403, tomasz.konarski@yit.pl

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat: