YIT OYJ ALOITTAA OMIEN OSAKKEIDEN HANKINNAN

PÖRSSITIEDOTE             20.11.2008 KLO 9.30

YIT OYJ ALOITTAA OMIEN OSAKKEIDEN HANKINNAN

YIT Oyj:n hallitus on päättänyt käyttää ylimääräisen yhtiökokouksen 6.10.2008 antamaa valtuutusta hankkia enintään 12.722.342 omaa osaketta yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla. Enimmäismäärä vastaa 10 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista.

Omia osakkeita voidaan hankkia yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, käytettäväksi vastikkeena mahdollisissa yrityskaupoissa tai hankittaessa liiketoimintaan omaisuutta tai muiden järjestelyiden rahoittamiseksi tai toteuttamiseksi tai luovutettaviksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä tai mitätöitäviksi.

Osakkeet hankitaan muussa kuin osakkeenomistajien omistusten suhteessa. Hankinta toteutetaan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämän julkisen kaupankäynnin välityksellä ja niille muodostuvaan hankintahetken käypään arvoon.

Osakeostot alkavat aikaisintaan 28.11.2008. Valtuutus on voimassa 18 kuukautta yhtiökokouksen päätöksestä lukien.

YIT Oyj:llä ei tällä hetkellä ole hallussaan yhtiön omia osakkeita.

Lisätietoja antavat: Antero Saarilahti, hallintojohtaja, 020 433 2280, antero.saarilahti@yit.fi Sakari Ahdekivi, talousjohtaja, 020 433 2258, sakari.ahdekivi@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssa. Lisätietoja: www.yit.fi