YIT OYJ:N HALLITUKSEEN NIMITYS- JA PALKITSEMISVALIOKUNTA

PÖRSSITIEDOTE     29.10.2008 KLO 08:05

YIT OYJ:N HALLITUKSEEN NIMITYS- JA PALKITSEMISVALIOKUNTA

YIT Oyj:n hallitus on kokouksessaan 28.10.2008 päättänyt muodostaa hallitukseen uutena valiokuntana nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan. Hallitus on valinnut keskuudestaan nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi Reino Hanhisen ja jäseniksi Eino Halosen ja Antti Herlinin. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan tehtävänä on avustaa hallitusta YIT-konsernin avainhenkilöiden nimittämiseen ja palkitsemiseen sekä konsernin henkilöstöpolitiikan kehittämiseen liittyvissä asioissa. Valiokunta valmistelee lisäksi yhtiökokoukselle tehtäviä ehdotuksia hallituksen jäsenten valinnasta ja heidän palkitsemisestaan.

Hallituksessa on entuudestaan tarkastusvaliokunta, johon kuuluvat puheenjohtajana Eino Halonen ja jäseninä Teuvo Salminen ja Reino Hanhinen. Tarkastusvaliokunnan tehtävänä on avustaa hallitusta YIT-konsernin raportointi- ja laskentaprosessien valvonnassa.

Lisätietoja antavat: toimitusjohtaja Hannu Leinonen, puh 020 433 3301, hannu.leinonen@yit.fi hallintojohtaja Antero Saarilahti, 020 433 2280, antero.saarilahti@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 27 000. YIT:n osake noteerataan OMX NASDAQ Helsinki Oy:ssa. Lisätietoja: www.yit.fi