YIT Oyj:n nimitystoimikunnan kokoonpano

YIT OYJ Pörssitiedote 23.9.2016 klo 10.45

YIT Oyj:n kolme suurinta omistajaa Euroclearin mukaisen osakasluettelon ja työjärjestyksessä mainittujen periaatteiden mukaisesti 31. elokuuta 2016 ovat olleet oikeutettuja ja ovat halunneet käyttää oikeuttaan nimetä edustajansa nimitystoimikuntaan. Yhtiön nimitystoimikuntaan on nimitetty seuraavat edustajat:

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto

OP-Rahastoyhtiö Oy:n toimitusjohtaja Kalle Saariaho

Antti Herlin

YIT Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Matti Vuoria osallistuu toimikunnan työhön asiantuntijajäsenenä. Nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimii Risto Murto.

YIT Oyj:n 15. maaliskuuta 2016 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti perustaa toistaiseksi voimassaolevan nimitystoimikunnan. Nimitystoimikunta valmistelee hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle yhtiökokoukselle.

Lisätietoja:

Kari Kauniskangas, toimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. +358 40 570 1313, kari.kauniskangas@yit.fi
Hanna Jaakkola, johtaja, sijoittajasuhteet, YIT Oyj, puh. +358
40 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Kari Kauniskangas

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat: