YIT Oyj:n nimitystoimikunnan kokoonpano

YIT OYJ Pörssitiedote 5.2.2018 klo 17.00

YIT Oyj:n ja Lemminkäinen Oyj:n yhdistyminen tuli voimaan 1.2.2018. Yhdistymisen hyväksynyt YIT:n ylimääräinen yhtiökokous 12.9.2017 päätti, että YIT:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan nykyisestä työjärjestyksestä poiketen oikeus nimittää jäseniä nimitystoimikuntaan on niillä kolmella suurimmalla osakkeenomistajalla, jotka on rekisteröity osakasluetteloon sulautumisen täytäntöönpanon rekisteröintipäivänä. Nimitystoimikunnan työjärjestyksessä mainittujen periaatteiden mukaan osakkeenomistajien ryhmä voi sopia yhteisen edustajan nimittämisestä nimitystoimikuntaan. Seuraavat osakkeenomistajat ovat sopineet yhteisen edustajan nimittämisestä: PNT Group Oy, Noora Forstén, Fideles Oy, Kristina Pentti-von Walzel, Eva Pentti-Kortman ja Kristian Pentti.

YIT:n kolme suurinta omistajaa Euroclearin pitämän osakasluettelon 1.2.2018 mukaisesti osakkeenomistajien ryhmä mukaan lukien ovat yllä mainittu osakkeenomistajien ryhmä, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ja Onvest Sijoitus Oy. Seuraavat henkilöt on nimetty heidän edustajikseen YIT:n nimitystoimikuntaan:

Juhani Mäkinen, laamanni, osakkeenomistajaryhmä (14,89 % osakkeista ja äänistä)
- Risto Murto, toimitusjohtaja, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma (7,55 % osakkeista ja äänistä)
- Maarit Toivanen-Koivisto, hallituksen puheenjohtaja, Onvest Oy (4,21 % osakkeista ja äänistä)

YIT Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Matti Vuoria osallistuu toimikunnan työhön asiantuntijajäsenenä. Nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimii Risto Murto.

Nimitystoimikunta valmistelee hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle yhtiökokoukselle, joka on suunniteltu pidettäväksi 16.3.2018.

Kari Kauniskangas, toimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. +358 40 570 1313, kari.kauniskangas@yit.fi
Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 40 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Kari Kauniskangas

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi