YIT palkittu Latvian energiatehokkain rakennus -kilpailussa

YIT:n kerrostalohanke Akacijas palkittiin Latvian energiatehokkain rakennus -kilpailussa.  Kilpailun järjesti Latvian talousministeriö, ympäristöministeriö ja Latvian tasavallan alueellinen kehittäminen yhdessä Buvinzenieris-lehden kanssa. Kilpailu järjestettiin neljättä kertaa.

Tänä vuonna kilpailuun lähetettiin 44 hakemusta. Tärkeimmät kestävien ratkaisujen arviointikriteerit olivat lämmön ja kuuman veden kokonaiskulutus, innovatiiviset ilmastointijärjestelmät sekä rakennuksen yleislaatu. Kilpailulla halutaan ennen kaikkea edistää energiatehokkaiden ratkaisujen käyttöä, lisätä tietoisuutta lämmönkestävistä laadukkaista rakennuksista sekä kertoa mahdollisuuksista vähentää kasvihuonekaasuja.

”Nykyään energiatehokkuus on tärkeimpiä asioita asiakkaillemme, ja se on sitä myös meille”, kertoo Andris Boze, YIT:n tytäryhtiön  Celtniecība SIA:n toimitusjohtaja.

Akacijas on 9-kerroksinen talo, jossa on kaikkiaan 62 asuntoa. Talo sijaitsee Imantan asuntoalueella lähellä Riikan keskustaa. Alueelle on erinomaiset julkiset liikenneyhteydet ja se sijaitsee myös valtateiden varrella. Akacijas-projekti valmistui 2012.

Lisätiedot:

Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Avainsanat: