YIT parantaa Kehä III:n tieosuuden Lahden- ja Porvoonväylän välillä

YIT on voittanut Liikenneviraston järjestämän tarjouskilpailun Kehä III:n parantamisesta Lahdenväylän ja Porvoonväylän välillä. Urakan kokonaisarvo on yli 42 miljoonaa euroa. Työt aloitetaan tammi-helmikuussa 2014 ja niiden arvioidaan valmistuvan vuonna 2016. Urakkaan sisältyy nykyisen tien parantamisen lisäksi liikenteen hallintajärjestelmän toteuttaminen sekä Vantaan Länsimäentieltä valtatie 7:lle toteutettavan eritasoliittymän ja ramppien rakentaminen Helsingin suuntaan.

Uusi liikenteenhallintajärjestelmä toteutetaan noin 40 kilometrin matkalle ja se yhdistää nykyiset telematiikkajärjestelmät yhdeksi kokonaisuudeksi E18 -valtatieltä. Urakan valmistuttua Lahdenväylän ja Porvoonväylän väliset liikennevalot poistuvat kokonaan.

”Kehä III on yksi Suomen vilkkaimmista teistä. Sen parantamisella haetaan liikenteen sujuvuutta ja ruuhkien vähentymistä liikennevirroiltaan merkittävästi kasvavalle väylälle. Urakan yhteydessä rakennetaan eritasoliittymien ja ramppijärjestelyiden lisäksi muun muassa kolmannet kaistat Lahdenväylän ja Porvoonväylän välille”, kertoo projektipäällikkö Antti Koski Liikennevirastosta.

”Kehä III:n urakassa yhdistämme oman talon laaja-alaista osaamista sekä kalustoa. Meille on kertynyt vankka kokemus vastaavista vaativista tiehankkeista, kuten viimeisimpinä E18
-valtatien osuudet Koskenkylä–Kotka-välillä sekä Haminan ohikulkutie ja VT3:n päälle sijoittuvan tunnelin toteuttaminen Hämeenlinnan kohdalla”, kertoo yksikönjohtaja Risto Kanervo YIT:ltä.

”Näissä kaikissa hankkeissa yhteisenä nimittäjänä on ollut vilkkaan liikenteen keskellä toimiminen, joka asettaa aina erityisiä haasteita muun muassa työ- ja liikenneturvallisuuden osalta. Kokeneen henkilöstön kanssa näihin hankkeisiin on voinut lähteä luottavaisin mielin.” Kanervo lisää.

Kuva- ja kartta-aineistoa:

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Risto Kanervo, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, Infrapalvelut, puh.0400 602 643 risto.kanervo@yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli noin 2 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi.