YIT rakentaa asuntoja LähiTapiolan rahastolle yli 100 miljoonan euron arvosta

PÖRSSITIEDOTE                                       4.3.2015 KLO 10.00

YIT rakentaa asuntoja LähiTapiolan rahastolle yli 100 miljoonan euron arvosta

YIT ja LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen yli 550 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Turkuun. Puitesopimuksen kokonaisarvo on yli 100 miljoonaa euroa, ja hankekohtaiset sopimukset allekirjoitetaan ennen kunkin kohteen aloittamista. Kaikki kohteet aloitetaan vuoden 2015 kevään ja kesän aikana ja ne valmistuvat vuoden 2016 loppuun mennessä. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille yhtiön suunnitelmien mukaisesti. Kohteiden rakentaminen ei sido YIT:n pääomaa.

”LähiTapiola on kasvattamassa sijoitusasuntojen määrää uusilla korkeatasoisilla ja helposti saavutettavilla asunnoilla. Nyt sovitut asunnot sijaitsevat joukkoliikenteellisesti erinomaisilla paikoilla.” sanoo LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy:n kiinteistörahastojohtaja Kim Särs.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi
Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi