YIT rakentaa asuntoja OP-Vuokratuotto -rahastolle lähes 50 miljoonan euron arvosta

SIJOITTAJAUUTINEN                                  14.12.2015 KLO 9.00

YIT ja OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto ovat allekirjoittaneet sopimukset kolmen kerrostalohankkeen rakentamisesta ja esisopimukset kahden kerrostalohankkeen rakentamisesta pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Vaasaan. Sopimusten kokonaisarvo on lähes 50 miljoonaa euroa ja kohteisiin rakennetaan yhteensä noin 270 vuokra-asuntoa. Esisopimusten piirissä olevien kohteiden hankekohtaiset sopimukset allekirjoitetaan ennen kunkin kohteen aloittamista. Kaikki kohteet on tavoitteena käynnistää vuoden 2016 aikana. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille yhtiön suunnitelmien mukaisesti. Kohteiden rakentaminen ei sido YIT:n pääomaa.

”Nyt sovitut rakennushankkeet ovat luonnollista jatkumoa OP-Vuokratuoton ja YIT:n väliselle erinomaiselle yhteistyölle”, sanoo rahaston salkunhoitaja Antero Tenhunen Pohjola Kiinteistösijoituksesta.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi
Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi