YIT rakentaa asuntoja OP-Vuokratuotto -rahastolle lähes 50 miljoonan euron arvosta

SIJOITTAJAUUTINEN                                  14.12.2015 KLO 9.00

YIT ja OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto ovat allekirjoittaneet sopimukset kolmen kerrostalohankkeen rakentamisesta ja esisopimukset kahden kerrostalohankkeen rakentamisesta pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Vaasaan. Sopimusten kokonaisarvo on lähes 50 miljoonaa euroa ja kohteisiin rakennetaan yhteensä noin 270 vuokra-asuntoa. Esisopimusten piirissä olevien kohteiden hankekohtaiset sopimukset allekirjoitetaan ennen kunkin kohteen aloittamista. Kaikki kohteet on tavoitteena käynnistää vuoden 2016 aikana. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille yhtiön suunnitelmien mukaisesti. Kohteiden rakentaminen ei sido YIT:n pääomaa.

”Nyt sovitut rakennushankkeet ovat luonnollista jatkumoa OP-Vuokratuoton ja YIT:n väliselle erinomaiselle yhteistyölle”, sanoo rahaston salkunhoitaja Antero Tenhunen Pohjola Kiinteistösijoituksesta.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje , johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Harri Isoviita , liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi
Matti Koskela , liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6520,  matti.koskela@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi