YIT rakentaa asuntoja OP-Vuokratuotto -rahastolle yli 25 miljoonan euron arvosta

YIT OYJ Sijoittajauutinen 26.5.2016 KLO 15.00

YIT ja OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto ovat allekirjoittaneet esisopimukset neljän vapaarahoitteisen kerrostalohankkeen rakentamisesta vuokrakäyttöön. Sopimusten kokonaisarvo on yli 25 miljoonaa euroa ja kohteisiin rakennetaan yhteensä lähes 180 vuokra-asuntoa. Kohteiden hankekohtaiset sopimukset allekirjoitetaan ennen kunkin kohteen aloittamista. Kaikki kohteet on tavoitteena käynnistää vuoden 2016 aikana ja hankkeet valmistuvat vuoden 2017 loppuun mennessä. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille. Kohteiden rakentaminen ei sido YIT:n pääomaa.

”Nyt sovitut rakennushankkeet jatkavat OP-Vuokratuoton ja YIT:n välistä erinomaista yhteistyötä”, sanoo rahaston salkunhoitaja Antero Tenhunen OP Kiinteistösijoituksesta.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Harri Isoviita
, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi
Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi